• Ashtraywasp

Coachande samtal

Hej!
    Jag läser en coaching kurs och behöver två adepter att hålla coachande samtal med. Det innefattar totalt 7 samtal från nu till slutet av april och som adepter väljer ni själva vilka vad som ska diskuteras men gärna med ett övergripande tema. Coaching innebär att man genom samtal jobbar mot personlig utveckling, min roll är att ställa frågor och hjälpa er att själva resonera hur ni ska ta er fram till era mål. Det innebär alltså inte att jag ger er råd eller lägger upp en plan för hur ni ska nå fram till dessa mål. Samtalen kommer användas för att redovisa för min utveckling som coach och ni som adepter kommer förbli anonyma. Samtalen kommer ske på digitalt videomöte eller telefon.
    Skriv gärna ett meddelande om ni är intresserade så kan jag ge mer information!

• Svar på tråden Coachande samtal
  • Anonym (Ami)

Intressant! Var går du denna kurs och vad har du för inriktning? Vad är det för typ av coaching?

• Anonym (Pris?)

Kommer du ta betalt för dessa samtal under utbildning? Vilken är  grundutbildning eller ditt nuvarande yrke i övrigt?

• Ashtraywasp
    Anonym (Ami) skrev 2025-02-02 12:09:02 följande:

Intressant! Var går du denna kurs och vad har du för inriktning? Vad är det för typ av coaching?

Det är en fristående distanskurs på högskolan i Gävle. Kursen är en grundkurs i coaching så ingen speciell inriktning. Jag har själv varit simtränare så tycker det skulle vara kul att använda coachingen i samband med idrotten men det är inget måste, metoderna jag ska använda kommer vara samma oavsett tema. Det handlar om personlig utveckling för dig som fokusperson
  • Ashtraywasp
    Anonym (Pris?) skrev 2025-02-02 14:00:46 följande:

Kommer du ta betalt för dessa samtal under utbildning? Vilken är  grundutbildning eller ditt nuvarande yrke i övrigt?

Samtalen är i utbildande syfte för mig så de är helt kostnadsfria. Jag har en studnetexamen i marinbiologi och ska plugga vidare inom samma område på högskola i höst. Detta är en distanskurs i coaching som jag tar då ämnet intresserar mig och jag har jobbat som simtränare i flera år. Men coaching kan användes inom ett brett spann av områden, måste inte vara relaterat till idrott.
  • Ashtraywasp
    Anonym (Ami) skrev 2025-02-02 12:09:02 följande:

Råkade svara i tråden istället för att svara direkt till dig så här kommer det igen
    .
    Det är en fristående distanskurs på högskolan i Gävle. Kursen är en grundkurs i coaching så ingen speciell inriktning. Jag har själv varit simtränare så tycker det skulle vara kul att använda coachingen i samband med idrotten men det är inget måste, metoderna jag ska använda kommer vara samma oavsett tema. Det handlar om personlig utveckling för dig som fokusperson
Svar på tråden Coachande samtal