• Anonym (Fyfan)

Otrogen sambo?!

Allt började med att han var på middag hos en kvinnlig kollega med andra kvinnliga kollegor (jobbar inom vården så inget konstigt) men i efterhand har flera konstiga detaljer kommit fram. 

Han undanhåller medvetet vilken mängd alkohol han druckit, helt sjuka mängder, vilket kommer fram vartefter. Bara det känns  märkligt, både att han undanhåller mängden men också att välja att supa ner sig så på en middag. Ja visst drack de andra men ändå. Sambon dricker vanligtvis 1-2 gånger om året i mindre mängder. 

Nåja, efteråt nämner han detaljer om en annan kvinnas sexuella erfarenheter.

Vilket fick mig först bara att reagera på att han haft samtal om sex med sina kvinnliga kollegor (mina föredetta kollegor dessutom!) kände mig obekväm med vetskapen att de säkert fått höra detaljer från honom också.

Han nämner denna kvinna under kommande dagar, han parkerar en bit från jobbet för att promenera dit, i närheten av hennes hus. Efter jobbet tar de sällskap och går en extra runda för nöjes skull kl 21.30!! På en vardag. 

Han skyller på att han behöver röra på sig (ja men vi har en hund som han knappt går med) och dagen efter när hon inte jobbar är de inte aktuellt att promenera sista biten till jobbet. Han berättar också att hon erbjudit honom att parkera hos henne i fortsättningen men att hon ångrat sig pga att de skulle se konstigt ut och att hennes kille skulle undra? Ok hade de varit kompisar hade väl inte de varit konstigt alls? Om man nu inte gör de konstigt.

Hon ber om skjuts till ett möte för sig o sitt barn dagen efter. Han frågar vad jag tycker och jag säger ok. Han säger att han ej kommer skjutsa tillbaka dom men ändå dröjer han sig kvar och gör påhittade ärenden. När han är tillbaka frågar jag om han skjutsat hem henne och han säger nej. Efter många om o men så har han skjutsat henne, varpå jag blir irriterad för han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Han säger att de beror på att han är konflikträdd, inte vill bråka i onödan osv. Vilket jag inte ens brytt mig om, om han sa sanningen.

Han råkar sen avslöja att han varit på ett läkarbesök och gjort medicinuttag men döljer vad det handlar om. Tillslut erkänner han att han fått tabletter för att öka sexlusten samt viktminskning. Till saken hör att vårt sexliv, på hans initiativ varit nästintill obefintligt de senaste 8 åren. Han har inte velat göra något åt varken det eller sin grava övervikt. Och helt plötsligt tar han tag i båda.. Och dessutom har han från ingenstans (nån månad sen) skaffat Snapchat, något han sagt till mig flera gånger att det bara är en app för otrogna (jag har snapchat själv men använder den knappt). Där hade han flera chattar uppe men hennes chatt var borttagen. 

Jag är egentligen väldigt säker på vår 12-åriga relation men detta fick mig att fundera och rent av flippa ur. Han nekar såklart allt, att de inte är som det verkar. Men allt detta känns för mycket för att vara slumpen, kanske har de inte varit fysiska men någonting är det mellan dom?!Jag är så jävla arg, ledsen, frustrerad, känner mig så? förnedrad?! Han har inte ens respekten att erkänna det? för visst fan kan de inte vara slumpen.

• Svar på tråden Otrogen sambo?!
  • Anonym (Hmmm...)

Allt du nämner kan inte bero på slumpen. Noll chans.
    Så många stora förändringar på kort tid.

Något som inte stämmer.

• Anonym (Kim)

Nja. Du har ju tillåtit allt det där. Är lite märkligt att han plötsligt drack mycket. Har det hänt fler gånger eller var det olycksfall i arbetet? Du som ofta Jobbar med bara kvinnor vet ju jargongen kan vara. Kommer en kille in i gruppen kan det bli lite tuffare. Tråkigt men det är väldigt vanligt. Tror att din kille tänkte att det inte skulle se bra ut med skjutsningar hit och dit. Dessutom har hon pojkvän. Har du tänkt på att han kanske fått pepp av sina kollegor till att ta tag i vikten? Då slank potenshöjande med av bara farten. Hur stöttar du honom? Noll? Just nu är du utmattad men hur var det innan? Gjorde du dig fin för din och hans skull. Vårdade ni relationen? Det är inte ett självspelande piano. Han har fått en boost av sina kvinnliga kollegor. Otrogen? Det vete fasen. 

• Anonym (…)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-02-02 17:11:56 följande:
    Tack för peppen! Ja de är väl dags att köra sitt eget race  nu. 
    Det är svårt att hålla sig till det utan pepp, så skriv alltid om du känner behovet av det.
    uppdatera gärna, om du gör endast hälften av mina tips denna vecka lär du se en stor förändring i hans beteende.
    Börja med något enkelt som brun utan sol eller något, smink, och lite tighta kläder.
  • Anonym (Fyfan)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2025-02-02 17:27:51 följande:

Allt du nämner kan inte bero på slumpen. Noll chans.
    Så många stora förändringar på kort tid.

Något som inte stämmer.

Eller hur? för många ?sammanträffanden?, under en vecka
  • Anonym (Fyfan)
    Anonym (Kim) skrev 2025-02-02 17:28:52 följande:

Nja. Du har ju tillåtit allt det där. Är lite märkligt att han plötsligt drack mycket. Har det hänt fler gånger eller var det olycksfall i arbetet? Du som ofta Jobbar med bara kvinnor vet ju jargongen kan vara. Kommer en kille in i gruppen kan det bli lite tuffare. Tråkigt men det är väldigt vanligt. Tror att din kille tänkte att det inte skulle se bra ut med skjutsningar hit och dit. Dessutom har hon pojkvän. Har du tänkt på att han kanske fått pepp av sina kollegor till att ta tag i vikten? Då slank potenshöjande med av bara farten. Hur stöttar du honom? Noll? Just nu är du utmattad men hur var det innan? Gjorde du dig fin för din och hans skull. Vårdade ni relationen? Det är inte ett självspelande piano. Han har fått en boost av sina kvinnliga kollegor. Otrogen? Det vete fasen. 

Det är saker som framkommit i efterhand, förutom skjutsandet då. Middagen var en gång men de planerar redan för nästa. Vi har faktiskt ingen sådan jargong alls på min arbetsplats, upplevde inte det heller på hans (min tidigare, slutade dock långt innan han började). Och de är alltså kvinnor 40-50 år han jobbar med. 

Jo visst har hon pojkvän, men vem säger ens att de skulle se konstigt ut, om inget konstigt pågick?

Visst finns de en chans att de skulle kunna vara men svårt att tro det. Jag har peppat och försökt motivera honom i flera år utan minsta ansträngning. 
    Jag tränar flera gånger i veckan och går över en mil om dagen med hunden. Gjort mig fin för min skull, eftersom hans intresse varit obefintligt. 

• Anonym (Kim)

Jamen dåså! Bryt upp nu på en gång. Inget att vänta på. 

• Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-02-02 18:25:32 följande:
    Eller hur? för många ?sammanträffanden?, under en vecka
    Ja.
    Minsn en gammal grej. En bekant började bete sig annorlunda och ett halvår efter ville han separera.

Plötsligt hade han en vilja att gå ut om helgerna, kom hem sent från arbetet, det ringde och SMS:ades plötsligt mer, han glömde saker han aldrig tidigare glömt osv.

Och så gjorde han slut efter ett tag. Så de sär sakerna hände inte utan en anledning.
  • NinniQX

För mycket händelse för att det ska vara slump. Speciellt om allt detta händer på en vecka. Vilken feg sambo du har. 

• Anonym (Ja)

Han blev full, de började snacka sex, han är nu kåt som en brunstig tjur (eller fjortiskille) och börjar jaga henne som rena villebrådet. Hon anar någonstans att han gör det också, men det har liksom inte blivit så uppenbart att hon måste bestämma sig för om hon måste sätta en gräns eller inte. Just nu uppskattar hon säkert mest uppmärksamheten hon får, det gör att hon känner sig attraktiv.

Kör ditt race. Förbered så mycket du kan inför dumpandet. Lev ditt liv till hundra procent!

• Anonym (Hm)

Inget sexliv på 8 år talar för att ni bor ihop som vänner.

• Anonym (EmmA)

Slösa inte mer tid på att vänta på honom. Gå ut och ha kul och skaffa en man som älskar och uppskattar dig. Du lever bara en gång. 

• Anonym (Herr E.K Planka)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-02-02 17:02:52 följande:

Inte ett dugg, bara märkligt att man väljer att dra ut på sanningen. Först att han bara druckit det han haft med sig till betydligt mer än så för att sen vara bakis i två dagar. 

För det är orimligt att kollegorna själva spontant berättar om sina sexuella erfarenheter och att han skulle sitta tyst. 

Det gör mig ingenting att han skjutsade henne, jag sa att han kunde göra det. Han själv insisterade på att inte skjutsa hem henne, trots att jag uttryckte att han borde göra det.

Visst men att göra det exakt nu beror på något och inte är det mig. Det är inget som stört honom och inget han varit motiverad till att göra något åt trots att jag uppmuntrat honom. Det faller sig lite illa då att han är jätteintresserad av att lösa problemen exakt i följd av allt detta.

Mycket av det du skriver är baserat på antaganden, men är du orolig får du helt enkelt fronta honom och kräva svar.
  • Anonym (Bappelsin)

Då har ni alltså i princip inte haft sex sedan minsta barnet föddes?

Och hur tänkte du dig att det skulle fortsätta? Vill du inte ha ut mer av livet än så?

Lever ni bara ihop för att ni är ekonomiskt tvingade eller vad är grejen här?

Barnen mår troligen bättre av föräldrar som har ett liv och visar kärlek till en partner, om inte en av er flyttar till världens arsle och tvingar dem att pendla mellan.

• Anonym (Alltså)

Sambon har väl fått lite känslor för den här tjejen. Känner lite pirr och känner sig ung igen.. Troligtvis är det inte besvarat, men det k a n såklart vara så att den kvinnliga kollegan njuter av uppmärksamheten så att säga. 

• Anonym (Alltså)

Jag jobbar med en del tjejer och JO de pratar faktiskt sec ibland. Inte ofta men det händer. Jag brukar ligga ganska lågt i dom samtalen, men inte ser jag mig som otrogen direkt för att hen kollega lite ytligt nämner ämnet S E X I nåt sammanhang..

Däremot  inleder jag inte själv sådant snack.

• Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Alltså) skrev 2025-02-04 09:59:12 följande:

Sambon har väl fått lite känslor för den här tjejen. Känner lite pirr och känner sig ung igen.. Troligtvis är det inte besvarat, men det k a n såklart vara så att den kvinnliga kollegan njuter av uppmärksamheten så att säga. 

Jo, han har fått ny energi. 
  • Anonym (Mamman)

Jag tycker mycket du skriver ger orsak till oro framförallt de återkommande lögnerna. 

Det kan ju vara så att han har en liten "crush" som han inte har agerat på eller har för avsikt att agera på. Den kan bli bra för er, om han får för sig att vilja ha sex igen och prioritera sin hälsa, den kan också göra så allt går åt helvete..

Fråga honom rätt ut, med all fakta sammanställt så som du gjort här i forumet, tror du får bäst svar så

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-02-02 16:21:57 följande:
    Jo jag fattar ju att de är nåt. Och jag har inga planer på att stanna. Men rent praktiskt blir det ett helvete pga oregelbundna arbetstider för båda. Och jag fattar inte hur jag ska stå ut fram tills hösten då situationen blir förändrad pga studier?
    TS, om ni inte har haft ett vettigt sexliv de senaste åren och du ser alla dessa förändringar hos honom i kombination med denna kvinna, så är det enligt min uppfattning kört.
    Jag var i samma sits som din man med en lång sexlös relation. Jag gjorde ungefär som din man... skaffade Kik, gick ned i vikt... blev mer attraktiv... började träffa andra tjejer som var i samma situation som mig. Det var fel, men just då kändes det som min enda utväg, då separation just då kändes omöjlig.
    Efter ett par år så blev det trots allt separation.

Jag tycker att du ska separera oavsett hur svårt det känns. Man ska inte leva i en olycklig relation, livet är för kort för det.
Svar på tråden Otrogen sambo?!