• Juam09

När kom er ägglossning igång efter missfall?

Hej!

Jag fick ett konstaterat missfall i v.13 precis innan vi skulle göra Kub. Det var ett så kallat missed abortion eftersom de trodde att fostret dött redan i v.9. Jag blev inlagd på sjukhuset för ?abort? och eftersom jag var en riskpatient med hänsyn till kraftiga blödningar vid tidigare förlossning. Nu har det gått nära 3 veckor, gravtest ger fortfarande fullt utslag, äl stickor ger fortfarande utslag (förmodligen med anledning av högt hcg). Jag har fortfarande en väldigt sparsam brun flytning, vissa dagar andra inte. Nu till frågan. 

Exakt två veckor efter självs blödningen då allt kom ut så kände jag under två dagar en ganska rejäl smärta vid ena äggstocken. Är det möjligt att få ägglosning trots positiva gravtest och bruna flyttningar? Ni som blivit gravida direkt innan att ens få mens efter missfall, hur har era förutsättningar varit? 

Så tacksam för er som orkar berätta kring era erfarenhet! 

• Svar på tråden När kom er ägglossning igång efter missfall?
  • AngieF

Mitt första missfall var ett MA som upptäcktes i v12. Jag fick första pillret för att förbereda livmodern sen skulle jag komma tillbaks två dagar senare för att slutföra aborten. Men blödningen startade redan på natten så dagen efter fick jag åka in och allt kom ut nästan direkt jag fick komma in på rummet. Jag blödde bara i 6 dagar sen någon dag med lite bruna flytningar och fick negativt test direkt efter det slutat. Från att jag fick första tabletten tog det över 4 veckor innan jag fick positivt på ägglossningstest. Blev inte gravid direkt efter (hann inte få till något bra försök). Har läst om både många som fått ägglossning nästan direkt men också de som det tagit tid för. Men vad jag läst mig till går det inte att bli gravid (få ägglossning) med för högt hcg kvar i kroppen.

Nu senast var det ett tidigt missfall i v5 så där blev mensen några dagar längre och ägglossning fördröjd med ca 2-3 dagar. Från ÄL-test ser det ut som att ägglossning borde ha skett idag, avvaktar resultat från tempning i några dagar innan jag kan fastställa det helt. 

• Juam09

Tack snälla för att du delar med dig.

Anledningen till att jag funderade kring om det var ägglossningen jag kände trots att hcg är högt är för att jag är orolig för att det eventuellt skulle kunna vara en infektion eller så. Känns konstigt att ha en riktig ägglosnningskänning med både smärta och ömhet bara på ena sidan helt utan anledning. Tiden lär väl utvisa.
    jag fick en kraftig infektion efter en operation jag fick göra efter förlossningen då de missat att jag hade en bit av moderkakan kvar efter förlossningen. Så är lite nojig.

• Anonym (Go)

Beklagar.
    Hade också ma precis innan kub och blödde tre veckor och fick mens fem veckor efter tabletterna. Vet inte om mensen var efter ägglossning eller bortfallsblödning men fick började med älresr och temp igen efter mensen och följande månad och framåt konstaterade ägglossningse. 

Svar på tråden När kom er ägglossning igång efter missfall?