• Anonym (Ann (onym))

Dejt med sunkiga värderingar?

Dejtar en person med värderingar som skiljer sig mycket från mina egna som hen gärna pratar om och vill dyvla på en. Bitter över mycket. 

Det har gått snabbt, hen säger att hen älskar mig.

Fantastiskt sex, bästa jag upplevt. Ganska svältfödd 🤪 med tidigare partners som varit dåliga i sängen. 

Oklart om hen är över sitt ex. Säger att hen är det men är bitter över allt hen gör eller inte gör. 

De sunkiga värderingarna gör att jag knappt vågar låta någon träffa hen och de som känner till hen vill inte ses på tex parmiddagar.

Tror att hen egentligen vill vara ihop för att ?ha någon?, är inte jätteintresserad av att fråga ut en så som jag vill göra i början så man lär känna varandra. Inte genuint intresserad av mig eller det jag gör. Mer av att säga att det jag har/gör  är fel eller konstigt? 

Vad göra? Ska tilläggas att jag bor på liten ort och har ganska begränsade förutsättningar att träffa nån, hen kommer hem till mig och det är perfekt. Bortsätt från värderingarna?

• Svar på tråden Dejt med sunkiga värderingar?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (MIRRE) skrev 2025-02-04 16:06:00 följande:
    Det är väl helt uppenbart att det är en SD eller åtminstonne KD som avses.
    Vilka andra skulle kunna ha " sunkiga " värderingar ?

Det som var sunkiga värderingar bara för några år sedan är i dag allmänt accepterade.  Omvärderingen går fort.

SD's förslag för fem år sedan om visitationszoner var ju rasprofilering.
    I dag är ingen utom vänsterpartier emot förslaget.
    Så vi får väl anta att socialdemokraterna tycker att rasprofilering är ok ?
    Kanske, det beror ju på vem man frågar. Om man frågar en SD:are så är det väl V och MP som har sunkiga värderingar.
  • Anonym (Fyknxtun)

Det kommer inte att funka i längden med annat än bara sex.
    Och inte ens det om dejten inte lär sig hålla käften och kn*lla bara. Om du ursäktar uttrycket. 

Min exman hade småsunkiga åsikter som jag reagerade på men när jag frågade hur gan menade visade det sig att han bara var dålig på att uttrycka sig. 
    Men, genom åren kom de oftare och oftare och blev värre och värre. 
    Han lät som en imbecill fjant rent ut sagt. Att vara tillsammans med någon man inte vill visa sig offentligt med är tärande och irritationen växer. 

Det är inte värt det.för att slippa vara singel. 

• Anonym (Jaha)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-04 20:20:00 följande:
    Du glömde klimatförändringsförnekare och köttätare ????

Han kanske är för prostitution eller barnarbete. 
    Eller har mjukisbyxor, mördarhund och en jävla massa tatueringar.
    För kvinnor gäller som ovan med tillägger övervikt och cigg i mungipan när man är ute med barnvagnen.
    I övrigt, att bo på landet och ha hela tomten full med skrotbilar, gamla traktorer o.s.v
    Har en "trendspaning" där - ju längre ut på landet desto mer skrot.
    Ett axplock av sunkiga värderingar.
    Måste lägga till taskig kvinnosyn och att inte bry sig om sina barn (värst)
  • Anonym (Ann (onym))
    Xenia skrev 2025-02-04 18:26:05 följande:

Jag undrar vilka dessa "sunkiga värderingar" är. Främlingsfientlighet, rasism, homofobi, transfobi, islamofobi, antisemitism, sexism?

Jag undrar också hur det går att umgås utan att störas av dessa "sunkiga värderingar". Ni träffas, har sex, ligger kvar en stund i sängen och pratar - och då kommer dessa värderingar fram. Det stör inte dig personligen, bara om dina vänner skulle träffa honom? 

Han för det är en han är höger men inte SD, viss rasism kan anas. Han är bitter över kass politik, hatar facket. Kan gå igång och försöka övertyga människor om hans väg. Där backar folk undan 😳. 

Jag är sosse och jobbar med fackliga relationer. 

Så länge vi inte pratar om dessa delar så har vi roligt och han har personlighetsdrag jag verkligen gillar i andra delar. 

• Anonym (Ann (onym))
    Anonym (Jaha) skrev 2025-02-04 20:32:21 följande:
    Eller har mjukisbyxor, mördarhund och en jävla massa tatueringar.
    För kvinnor gäller som ovan med tillägger övervikt och cigg i mungipan när man är ute med barnvagnen.
    I övrigt, att bo på landet och ha hela tomten full med skrotbilar, gamla traktorer o.s.v
    Har en "trendspaning" där - ju längre ut på landet desto mer skrot.
    Ett axplock av sunkiga värderingar.
    Måste lägga till taskig kvinnosyn och att inte bry sig om sina barn (värst)
    Nope, städad, snygg, tränar men inte vältränad. Bor fint och har bra relation med barnen.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Ann (onym)) skrev 2025-02-04 23:21:32 följande:
    Nope, städad, snygg, tränar men inte vältränad. Bor fint och har bra relation med barnen.
    Eftersom du skriver - Nope som svar på min text. Uppenbarligen anser du  att vältränad, bo fint och att ha bra relation med barnen är sunkigt?
    Kan också vara ett problem med läs eller skriv-förmåga, då kan jag förstå bättre. Kanske hade du otur när du skrev?
  • Anonym (Want1)

Är han långt år vänster? Palestinaaktivist? Vegan? Kallar allt som inte är åtminstone sosse-light för nazism?
    Ser sig själv som god med goda värderingar och anser bara att de till vänster kan vara godhjärtade?
    Ja, då hade jag lagt ner.

• Anonym (Want1)
    Anonym (Rent ut?) skrev 2025-02-02 20:41:19 följande:
    Ärligt talat, jag har försökt med det mesta för att få honom att sluta vara sådan då han är så bra/fin på andra sätt. Jag har tom sagt att när han vill,  så ofta han vill, på vilket sätt han vill, på vilka premisser han vill om han lägger ner det där. Jag kan gifta mig med honom eller vara hans KK precis vad han vill men nej, han är principfast så jag gissar att Hitler är viktigare än mig :(
    Ja, tänk vilka män det finns ute i trollskogen. Hitler, på allvar?
    Låter som en hittepå-träd av en vänsterpartist.
  • Xenia
    Anonym (Ann (onym)) skrev 2025-02-04 23:18:06 följande:

Han för det är en han är höger men inte SD, viss rasism kan anas. Han är bitter över kass politik, hatar facket. Kan gå igång och försöka övertyga människor om hans väg. Där backar folk undan 😳. 

Jag är sosse och jobbar med fackliga relationer. 

Så länge vi inte pratar om dessa delar så har vi roligt och han har personlighetsdrag jag verkligen gillar i andra delar. 

Jag anser inte att höger (moderat) i sig behöver vara "sunkiga värderingar" (men sunkitgt att samarbeta med SD). Men rasism det är illa. Likså att hata facket. Är han småföretagare?

Han har alltså barn som han kommer bra överens med eller är det dina barn han kommer överens med?

Men han kanske vill ha ett riktigt förhållande och inte bara vara hemlig kk, vad gör du då? 
  • Anonym (redd)
    Xenia skrev 2025-02-05 01:10:04 följande:
    Jag anser inte att höger (moderat) i sig behöver vara "sunkiga värderingar" (men sunkitgt att samarbeta med SD). Men rasism det är illa. Likså att hata facket. Är han småföretagare?

Han har alltså barn som han kommer bra överens med eller är det dina barn han kommer överens med?

Men han kanske vill ha ett riktigt förhållande och inte bara vara hemlig kk, vad gör du då? 
    +1
Svar på tråden Dejt med sunkiga värderingar?