• Anonym (Orolig)

Vecka 11 inga symptom kvar

Hej! 

Jag är nu i vecka 11 och har knappt några symptom kvar. Det jag har är fortfarande ömma bröst. Alla andra symptomr borta. Magen känns platt som en pannkaka när jag ligger ner.. 
    Var på ultraljud förra veckan, 7 dagar sen och då såg allt bra ut. Men hur vet jag att det fortfarande är det? Är otroligt orolig i och med att alla symptom är borta 😔

• Svar på tråden Vecka 11 inga symptom kvar
  • Anonym (Anonymmamma)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-02-03 09:48:25 följande:
    Vecka 11 inga symptom kvar

Hej! 

Jag är nu i vecka 11 och har knappt några symptom kvar. Det jag har är fortfarande ömma bröst. Alla andra symptomr borta. Magen känns platt som en pannkaka när jag ligger ner.. 
    Var på ultraljud förra veckan, 7 dagar sen och då såg allt bra ut. Men hur vet jag att det fortfarande är det? Är otroligt orolig i och med att alla symptom är borta 😔

Inget att oroa dig för, hade exakt samma sak. Finns någonting som heter ?spökveckor? och då är detta jätte vanligt. Har att göra att HCG-toppen i kroppen når toppen vid 10-12v, sen stabiliseras det och symptomen är inte lika allvarliga, förklarade min bm. Jag tycker inte du ska vara orolig om du inte blöder och har sjuka smärtor och grattis till graviditeten ♥️ hoppas detta lugnar dig, det hjälpte mig att höra att det finns en förklaring till detta och att jag inte är den enda som upplever det. 
  • Anonym (Orolig)

Åh, tack så mycket för ditt svar! ☺️
    Jag ska försöka lugna ner mig och inte tro det värsta... 

Svar på tråden Vecka 11 inga symptom kvar