• Anonym (TS)

Fler som har det som vi - inget sex - och sen plötsligt händer det en gång på ett år?

Jag vill bara reflektera. Jag mår bra idag. Vi hade sex igår. Vi har aldrig sex. Vårt sexliv är helt obefientligt, främst för att han inte vill och har lust. Jag vill mer. Men vi har ingen bra lösning på detta. Äktenskapet består ju och är bra i övrigt. 

det som är så fascinerande är hur det ändå plötsligt bara kan hända. Igår hände det. Bra sex. Inte fantastiskt men ömsesidigt bra. Båda ville och det bara skedde. Och jag vet inte hur det kom sig. Och precis så här har det hänt någon gång tidigare också. Inget sex på typ ett halvår ett år och så plötsligt bara går man och lägger sig och känner att ?nu kommer det att hända?. 

så idag är jag glad. 🙂 

(vi är ett gift par i medelåldern kan tilläggas) 

• Svar på tråden Fler som har det som vi - inget sex - och sen plötsligt händer det en gång på ett år?
  • Tuttälskare

Varför vänta på att det ska hända?
    Tar du inte själv initiativ och visar du är kåt  ?

• Anonym (TS)
    Tuttälskare skrev 2025-02-04 08:40:02 följande:

Varför vänta på att det ska hända?
    Tar du inte själv initiativ och visar du är kåt  ?

För att det är ganska jobbigt och svårt att ta initiativ med någon som man vet inte vill? 
  • Anonym (Älskare)

Det låter väldigt deppigt, Ts. Dags att uppsöka parterapi för att reda ut hur ni vill ha det i ert förhållande? Eller varför inte skaffa dig en hemlig älskare som kan ge dig vad du behöver? (Har själv en älskare som förgyller mitt liv.)

Jag önskar dig varmt lycka till. 🙂

• Tuttälskare

Jo jag kan förstå det är svårt. 
    Men du är värd ett bra sexliv och det gynnar även relationen. Låt honom se du läser eller ser på sex/porr och onanerar så kanske gnistan tänds? 
    Köp en dildo,  Alternativt börja läsa kontaktannonser ?

• Anonym (Glad)

Vad kul att höra ändå att det hände och att det faktum var bra. 
    Kan ju hoppas att det tänt något hos honom också och är början på något. 

• Anonym (Glad)

Man kan inte låta bli att förundras över skillnaden i bemötande. 
    När en man saknar sex i sitt liv ska han bara hålla käften och gilla läget eller skilja sig men när det är en kvinna är råden betydligt kreativare...

• Epikuros

Hej. Vet precis hur du känner - även om jag är man - och det är verkligen inte kul.

Det kan ju finnas hur många anledningar som helst till att en person tappar lusten, men just i det här fallet låter det som att ni gått i den klassiska fällan att vänta på spontanlust. De allra flesta här inne på FL (och på andra ställen också) verkar tro att det normala är att lusten till sex, även i ett långvarigt förhållande, är något som uppstår spontant. Men den spontana lusten är något som först och främst bara finns under de första två åren av ett förhållande. Detta är inget jag hittar på, det finns forskning på detta. Lyssna på vilken podd som helst som tar upp sexlösa förhållanden (svensk eller engelsk...) och det är förmodligen bland det första de kommer att snacka om.
    Spontan lust handlar om förälskelse och hormoner, och den fasen av förhållandet kommer att ta slut, mer eller mindre för alla - och den kommer aldrig tillbaka. Så, om det är detta som är ert problem, kommer ni bara att behöva förhålla er på ett annat sätt till sex. T.ex.  genom att planera in det.
    Men mitt tips skulle vara att gå till en parterapeut, så att det inte blir du som liksom försöker "övertala" din partner, utan att alla förklaringar och råd kommer ur terapeutens mun istället för din.

Hoppas det ordnar sig.  

Svar på tråden Fler som har det som vi - inget sex - och sen plötsligt händer det en gång på ett år?