• Anonym (Joane)

Sjukskriven

Hej är det någon som vart gravid och sjukskriven över 90 dagar? Är det något speciellt som händer när man vart sjuk i 90 dagar? Eller är man fortsatt sjukskriven om läkaren skriver det och försäkringskassan samtycker eller har chefen rätt att neka eller liknande

• Svar på tråden Sjukskriven
  • mammatill6

Efter 90 dagar kollar de om du skulle kunna arbeta med anpassning, eller om du kan bli förflyttad. och med mig frågade de om hur planen tillbaka ser ut. De ville veta att jag faktiskt skulle kunna komma tillbaka.

• Anonym (P)

De ringde mig och frågade om jag skulle komma tillbaka i arbete när barnet var fött. Jag svarade ja och så fortsatte jag vara sjukskriven. Min läkare var väldigt tydlig med att det var just under graviditeten som jag var nedsatt i min arbetsförmåga.

• Alliye

Hej okej, var det svårsre att få förlängd sjukskrivning av läkare efter den tiden ?

• Alliye
    mammatill6 skrev 2025-02-03 15:50:25 följande:

Efter 90 dagar kollar de om du skulle kunna arbeta med anpassning, eller om du kan bli förflyttad. och med mig frågade de om hur planen tillbaka ser ut. De ville veta att jag faktiskt skulle kunna komma tillbaka.

Okej frågade dom dig om du kunde arbeta med anpassning enligt vad du själv tyckte eller är det tex arbetsgivare ich läkare som bestämmer det?
Svar på tråden Sjukskriven