Sexuell anhedoni?
Jag (21m) är rätt säker på att jag lider av sexuell anhedoni, vilket innebär att njutningen från den erogena zonen i penis inte fås på grund av nervskador. Jag har också anejakulation på grund av detta, alltså jag får inga utlösningar utom i sömnen. Detta kan komma sig på grund av en skada jag fick när jag åkte matta som barn, slog in jävligt hårt i en rot och kände enorm smärta, illamående och svimningskänslor. Där och då var den förstörd. Sen fick jag två testikelvridningar när jag var 14, antagligen som en följd av det. Sen på grund av flera samverkande faktorer fick jag ett pungåderbråck nyligen som jag söker behandling för.
I samband med det upptäckte jag att jag i princip hela livet har gått runt och tänkt att det är normalt att aldrig ha orgasm, aldrig ha utlösningar, och inte vilja onanera på grund av att det inte ger någon njutning för mig. Jag ifrågasätter starkt varför jag inte märkte något tidigare. Förmodligen för att det var så tabubelagt för mig. Det är jobbigt också, för nu plötsligt går det inte att sluta tänka på det. Jag tänker på det hela tiden, men förhoppningsvis kan jag släppa det när jag träffar urologen.
Detta tillstånd som jag har, sexuell anhedoni, verkar iallafall väldigt ovanligt. Är det någon annan som har det? Går det att få behandling för det i svensk sjukvård idag?