• Anonym (Arg)

Kan man bli vräkt över sopor i trappen?

Om man blir anklagad för att lämna soppåsar i trappen/under sopnedkastet, kan man bli vräkt för det? Det är grannen som anklagat mig inför värden.

• Svar på tråden Kan man bli vräkt över sopor i trappen?
  • Anonym (S)

Det låter inte troligt. Vårt sopkärl är ganska litet och i omgångar när det är fullt lämnar folk sina påsar i trappen under inkastet. (Att man kan gå in i soprummet numera och justera så fler påsar får plats är det få som gör) Ingen av dessa människor är vräkta.

• Anonym (B)

Om det fortsätter ske efter tillsägning så kan det nog vara grund. Men man kan ju ej bara säga upp folks kontrakt utan utredning eller bevis. 

Jag har tex en person nära mig som röker inne, vilket är emot kontraktet. Men de kan ej göra något då man ej kan bevisa vem detta är 

• Anonym (M)

Om du inte gjort det så behöver du inte vara rädd. 

• Anonym (Linda)

Det KAN vara till grund för uppsägning , det beror på vilka regler din hyresvärd har och hur hårda dom är på den punkten vad gäller vräkning. 

Det är upp till varje hyresvärd att avgöra vilka regler man vill ha som  grund för tillsägelse/varning/uppsägning . Det finns inget standard på den frågan. 

• Anonym (L)

Det kan vara skäl för vräkning om det t.ex påverkar brandsäkerheten, (framkomlighet tex). Men bara om det kan visas att det verkligen är du, inte bara för att grannen påstår att det är du.

• Anonym (grrrrrrrrr)

Där vi har bott får man påhälsning och tillsägelse av styrelse eller bovärd då, sopor i trappen är ohygieniskt och sänker värdet på boendet.

Varför vill man sänka värdet på det som är de flestas största investering i livet, det måste vara illa ställt med hjärnkapaciteten när man gör så?

Om någon ställer sopor utanför sin dörr så hade jag varnat en gång och sen börjat lägga mina påsar där också, för de signalerar ju att det är helt okej att ha soptipp utanför deras dörr.

Svar på tråden Kan man bli vräkt över sopor i trappen?