• Ggiana

Gravid igen efter 5 månader..

Jag tog nyss ett positivt gravtest, min första tanke var Nejj, snälla? 

våran lille kille blir 6 månader nästa vecka och det har gått så himla bra, både graviditeten, förlossningen (tog lång tid bara, annars inga större komplikationer) och bebistiden med vår pojk. Vi vill ha fler barn men det var verkligen inte meningen att det skulle bli såhär tätt inpå.. jag började med minipiller men har missat någon dag och inte tagit samma tidpunkt som man tydligen måste vara så noga med. väldigt slarvigt av mig, men vi har faktiskt varit försiktiga vid samlag också.. 

Jag är nu livrädd för att bli gravid igen och ha två småttingar hemma. Min sambo är min klippa och han är positiv till det hela och säger att vi klarar av det här tillsammans. (Ringde han när han var  skolan, ska prata mer ikväll.) 

jag kan dock inte låta bli att känna skuld för vår lilla kille, kommer jag orka ge han all uppmärksamhet han behöver? Jag skulle må så himla dåligt av en abort också, så egentligen är väl beslutet redan bestämt.. men finns det någon som haft liknade upplevelser som vill dela med sig av hur det har gått? 

jag missade ju hela sommaren och mycket tid med kompisarna förra graviditeten och var så taggad på denna sommaren.. lite rädd för att känna mig ensam 

• Svar på tråden Gravid igen efter 5 månader..
  • Helenbohm

Mellan mina 2 minsta skiljer de 1 år och 2 månader. Kan inte neka att det varit krävande men oj så underbart också. Jag har dock varit ensamstående med dom.
    Idag är dom 11 och 12 år och har så stor glädje av varandra. 

• Ggiana
    Helenbohm skrev 2025-02-04 12:47:41 följande:

Mellan mina 2 minsta skiljer de 1 år och 2 månader. Kan inte neka att det varit krävande men oj så underbart också. Jag har dock varit ensamstående med dom.
    Idag är dom 11 och 12 år och har så stor glädje av varandra. 

Wow vad härligt, bra jobbat av dig! var det inte tufft? 
  • Helenbohm
    Ggiana skrev 2025-02-04 12:49:59 följande:
    Wow vad härligt, bra jobbat av dig! var det inte tufft? 
    Jo, det var tufft! Men kärleken gjorde att man orka 🥰 det är så enormt vad man klarar av bara med kärlek ❣ 
  • Ggiana
    Helenbohm skrev 2025-02-04 13:01:57 följande:
    Jo, det var tufft! Men kärleken gjorde att man orka 🥰 det är så enormt vad man klarar av bara med kärlek ❣ 
    Fint skrivet, det är så himla sant. Vi ska nog klara av det här, jag får skjuta lite på mina ungdomsår.. 😅
  • Helenbohm
    Ggiana skrev 2025-02-04 13:08:38 följande:
    Fint skrivet, det är så himla sant. Vi ska nog klara av det här, jag får skjuta lite på mina ungdomsår.. 😅
    Jag är 44 😅 lever livet 😉 fick mitt första barn när jag var 19 ❤ min hjärna säger att jag är 22 och kroppen 90 (ibland) 😂 Jag har alldeles nyss fått ett plus på stickan 🥰 
  • Ggiana
    Helenbohm skrev 2025-02-04 13:14:20 följande:
    Jag är 44 😅 lever livet 😉 fick mitt första barn när jag var 19 ❤ min hjärna säger att jag är 22 och kroppen 90 (ibland) 😂 Jag har alldeles nyss fått ett plus på stickan 🥰 
    Hahah men så himla härligt, så roligt att du väntar en till liten skrutt! Blir mer taggad än nervös nu efter allt du skrivit 😅❤️
Svar på tråden Gravid igen efter 5 månader..