• Nanathalie

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej ❤️ 
    Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.

Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.

Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.

Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus 

Kram från mig❤️

• Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf
  • Monki19
    Valentines skrev 2025-03-23 19:09:15 följande:

Är så leden att det behövde hända dig igen! Förstår det här med att känna sig ensam, även om man har delat med sig till andra. Man behöver nog ha upplevt det själv för att kunna förstå fullt ut ❤️ Skönt iallafall att din kropp verkar ha återhämtat sig, kommer ni kunna få någon hjälp nu när det har hänt flera gånger? 

Ja men eller hur, en liten tröst mitt i allt!
    Nej tyvärr, enligt barnmorskan och gynmottagningar som jag ringt runt till så räknas inte den kemiska graviditeten pga den avbröts innan v 5. Så vi måste vänta på ett tredje (eller fjärde om du frågar mig) missfall för att få utredning 😔
  • Monki19
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-23 20:08:12 följande:
    Hej, tråkigt att höra om dina missfall! vet precis hur det känns och de där med bf. Jag hade ett bf den 22 januari och nästa skulle varit 2 juli och det kemiska 2 november. 
    2025 känns kört här med, så deppigt när man blir gravid men det får aldrig bli ngt. 

Jag upplever att det är svårt för den som inte varit gravid att förstå känslan, först att drömma om ngt varje dag, kanske känna av graviditetssymtom. Till att behöva blöda ut fostret som man har längtat efter. 
    Min man var ledsen några dagar sedan var det liksom över för honom och han var redo igen. Vid andra MA tog det lång tid innan jag kände mig någorlunda färdig med att sörja. Än idag får jag perioder med sorgsen  över vilken vecka jag hade varit. 
    Oturligt nog är vi alla med i den här gruppen och förstår känslan som du går igenom. 
    ❤️  Stackars dig som gått igenom samma!😢❤️ Kram!
    Nanathalie skrev 2025-03-23 19:30:45 följande:
    Hej❤️ Åh vad ont det gör att läsa detta. 2 mf på raken måste vara helt fruktansvärt. Beklagar av hela mitt hjärta. Skönt ändå att kroppen fattat grejen. För mig tog det 36 dagar och kändes som en hel evighet.

Hoppas det tar sig när ni väl bestämt er för att försöka igen. ❤️ kram
    Tack! Kram tillbaka ❤️
  • Valentines
    Monki19 skrev 2025-03-23 20:28:52 följande:
    Ja men eller hur, en liten tröst mitt i allt!
    Nej tyvärr, enligt barnmorskan och gynmottagningar som jag ringt runt till så räknas inte den kemiska graviditeten pga den avbröts innan v 5. Så vi måste vänta på ett tredje (eller fjärde om du frågar mig) missfall för att få utredning 😔
    Ibland blir man så ledsen att höra hur vården fungerar för oss kvinnor 😢 Hoppas att nästa gång går bättre, är själv fundersam på om man bara har otur eller om det är något som ligger bakom ❤️ Få bara leva på hoppet! 
  • Pumpa

Vad tråkigt att läsa hur det gått för alla här Hjärta kramar till er!

Även jag fick lämna BF-facebookgruppen förra veckan. Har haft några små blödningar och lite ont sedan 12+3 men fick rådet att avvakta. 13+5 åkte vi in då det började blöda mer och de bedömde att graviditeten avbrutits i v. 6-7. Ska på ny kontroll nu på onsdag. 

Så jobbigt att ställa om då man tror att man klarat av en tredjedel av graviditeten och så har man knappt varit gravid. Vill bara att kroppen ska klara av detta snabbt nu så vi får börja fokusera framåt istället!

• Anonym (Tredje)
    Pumpa skrev 2025-03-24 17:14:14 följande:

Även jag fick lämna BF-facebookgruppen förra veckan. Har haft några små blödningar och lite ont sedan 12+3 men fick rådet att avvakta. 13+5 åkte vi in då det började blöda mer och de bedömde att graviditeten avbrutits i v. 6-7. Ska på ny kontroll nu på onsdag. 

Så jobbigt att ställa om då man tror att man klarat av en tredjedel av graviditeten och så har man knappt varit gravid. Vill bara att kroppen ska klara av detta snabbt nu så vi får börja fokusera framåt istället!

Förstår känslan. Man blir snuvad på hela effekten. Hoppas att allt kommer ut utan problem. ❤️
  • Monki19

Vad ledsamt att läsa. Håller med tredje, det är verkligen att bli snuvad💔 Hoppas att det löser sig problemfritt och att ni får läka från detta❤️
  • Nanathalie

Fy ❤️❤️❤️ välkommen hit iallafall! 
  • Pumpa

Hur går det för alla? Har ägglossning kommit igång som den ska? Någon som hunnit plussa igen? ☺️

• Anonym (Tredje)
    Pumpa skrev 2025-05-22 00:39:40 följande:

Hur går det för alla? Har ägglossning kommit igång som den ska? Någon som hunnit plussa igen? ☺️

Inte plussat än 😭

Du?

• Nanathalie

Jag plussade i början på maj men blev ett kemiskt 💔 blinkande på cb lila ägglossningstest nu så hoppas på fast smiley och ägglossning inom de närmsta dagarna. Nya tag liksom
  • Valentines

Kommer ha min fjärde ägglossning nu till helgen efter min MA. Blir egentligen tredje försöket efter men har tyvärr inte plussat ännu. Hoppas på denna gången! 
  • AngieF

Fick ett missfall/kemisk graviditet i v6 i mitten av jan. Efter det kom ägglossningen igång som den skulle (till skillnad från mitt MA i oktober).

Plussade igen 9 april och är nu i v10+0. Fick se ett embryo med hjärtslag i v7+6 som mätte helt rätt så hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Vi ska på privat ultraljud om en vecka så håller alla tummar och tår för att det fortfarande finns ett hjärtslag då men är livrädd för ett till MA.. 

• Anonym (Hemma)

Jag har inte plussat ännu 😭 5:e försöket nu i juni efter missfall och snart passerat jag att vi försökt bli gravida ett år? jobbigt. 

Men vi kämpar på ❤️

Om vi inte blir gravida över sommaren tror jag vi betalar för IVF till hösten, mest för att kunna släppa pressen och testa något nytt. 

• Anonym (Hemma)

Vad underbart att du är gravid igen ❤️ Hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gången ❤️

AngieF skrev 2025-05-23 10:48:38 följande:

Fick ett missfall/kemisk graviditet i v6 i mitten av jan. Efter det kom ägglossningen igång som den skulle (till skillnad från mitt MA i oktober).

Plussade igen 9 april och är nu i v10+0. Fick se ett embryo med hjärtslag i v7+6 som mätte helt rätt så hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Vi ska på privat ultraljud om en vecka så håller alla tummar och tår för att det fortfarande finns ett hjärtslag då men är livrädd för ett till MA.. 

Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf