• Anonym (typiskt)

Hur hitta en utvandrad?

Jag minns hur jag träffade en intressant person i jobbet för ett par år sen. Memorerade hans namn. Eftersom jag var i relation så gjorde jag inget. (En särborelation som var vagt definierad). Men nu hade den relationen avslutats och jag började tänka på personen igen. Sökte på nätet på dennes namn och det står att personen är utvandrad.

Kan man hitta info om utvandrade personer? Jag griper väl efter halmstrån, men bara undrade. Synd när det fanns en connection. 

• Svar på tråden Hur hitta en utvandrad?
  • Tremere

Leta i sociala medier tror jag är det första du skall göra.
    Inga andra länder har lika öppna register som Sverige.

• Anonym (typiskt)

Tack! Det är dock en hemlig typ så det är väl kört.

• Anonym (Utlandssvensk)

Sverige är tack och lov ganska ensam om att öppet visa invånarnas uppgifter. Om du inte hittar honom på sociala medier så är det nog rätt kört (och syns man inte på sociala medier vill man nog inte bli kontaktad heller). Och eftersom du inte ens vet vilket land han flyttat till så är det nog helt omöjligt.

• Anonym (Q)

Har ni några gemensamma bekanta här i Sverige? Skulle du kunna leta reda på typ hans syskon eller en gammal skola eller arbetsplats? 

Alltså, det här kan lätt glida över i stalking, men tänk som en privatdetektiv. 

• Anonym (typiskt)

Vad gulliga ni är som svarar med smarta idéer. Vet inget om hans syskon, om han har några. Vet bara att han är av finsk härkomst så han kanske har stuckit dit. 

Jag gissar att det är kört, men ska göra några försök till att leta lite. :) Tack för tipsen!

Svar på tråden Hur hitta en utvandrad?