• Anonym (?)

Akut hjälp med pengar

Hej, jag vill inte gå in på detaljer och jag skäms för att skriva detta men vet någon vart man kan vända sig för akut hjälp med pengar? Då menar jag endast liten summa pengar för att ha råd med mat under helgen. Detta beror inte på att vi slösar bort våra pengar och lägger dem på onödiga grejer, våran situation är väldigt komplicerad och som sagt vill inte gå in på detaljer.

• Svar på tråden Akut hjälp med pengar
  • Anonym (matig)

Beställ matleverans och betala med faktura? Så kan du betala senare när det finns pengar.

• Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2025-02-06 14:43:59 följande:
    Akut hjälp med pengar

Hej, jag vill inte gå in på detaljer och jag skäms för att skriva detta men vet någon vart man kan vända sig för akut hjälp med pengar? Då menar jag endast liten summa pengar för att ha råd med mat under helgen. Detta beror inte på att vi slösar bort våra pengar och lägger dem på onödiga grejer, våran situation är väldigt komplicerad och som sagt vill inte gå in på detaljer.

Om ni får pengar igen på måndag så är det väl bara att låna av någon släkting, gå till kyrkan eller handla på kredit. 
    Hur mkt handlar det om?
  • Anonym (Lis)

Soc
    kyrkan
    stadsmissionen
    frälsningsarmen
    giving people

Några att kolla med.

• Anonym (J)

Jag brukar alltid beställa på Coop.se eller liknande , då kan man ta faktura

• Hjelm

Soc, och diverse hjälporganisationer. Pantbanken kan också vara ett alternativ, om man känner sig rätt säker på att kunna få tillbaka pengarna i tid eller är okej med att sakerna annars säljs. Det kan kännas väldigt skämmigt med Pantbanken för många, men det som är bra med det är att man aldrig kan hamna i skuldfälla där.

• Jeanette001

Finns olika grupper på Facebook där man kan be att få låna mindre summor, inte alla som får respons dock.

Svar på tråden Akut hjälp med pengar