• Anonym (Skolans pannkakor)

Få tag på skolans pannkakor

Var kan man få tag på skolans pannkakor?
    minns att när jag gick i skolan så fick vi alltid så goda pannkakor, smakar inte alls som de man gör hemma. Och de färdiggräddade pannkakorna som säljs i kyldisken är inte ens i närheten av dem.
    någon som vet om de går att gå tag på? Har sån craving

• Svar på tråden Få tag på skolans pannkakor
  • Anonym (XXX)

Hur menar du att någon ska veta var de finns? Vi vet inte ens vilken skola du gick på, om den som gjorde dom arbetar kvar. 

• Anonym (r)

Kolla Martin&Servera och axfood gross, vet att någon av dom har den sorten som jag åt i skolan men kan vara lite besvärligt som privatperson

Tror inte skolan lagade pannkakorna själva? Tror de var färdiga som de bara värmer upp

• Anonym (Stella)
    Anonym (Skolans pannkakor) skrev 2025-02-06 15:22:50 följande:
    Få tag på skolans pannkakor

Var kan man få tag på skolans pannkakor?
    minns att när jag gick i skolan så fick vi alltid så goda pannkakor, smakar inte alls som de man gör hemma. Och de färdiggräddade pannkakorna som säljs i kyldisken är inte ens i närheten av dem.
    någon som vet om de går att gå tag på? Har sån craving

Vad var det som var speciellt med dem? Vilket år gick du i skolan och i vilken stad?

Lagades pannkakorna på plats av kökspersonalen eller skickades de efter och i så fall varifrån?

Jag åt pannkakor på en restaurang en period varje torsdag. Hemligheten där var att de simmade i smör när de tillagades. Serverades med vispad grädde och sylt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Skolans pannkakor) skrev 2025-02-06 15:34:19 följande:

Tror inte skolan lagade pannkakorna själva? Tror de var färdiga som de bara värmer upp

Då är de väl uppätna nu?
    Anonym (r) skrev 2025-02-06 15:33:31 följande:

Kolla Martin&Servera och axfood gross, vet att någon av dom har den sorten som jag åt i skolan men kan vara lite besvärligt som privatperson

Tack! Då har jag något att gå på
    Anonym (Stella) skrev 2025-02-06 15:34:41 följande:
    Vad var det som var speciellt med dem? Vilket år gick du i skolan och i vilken stad?

Lagades pannkakorna på plats av kökspersonalen eller skickades de efter och i så fall varifrån?

Jag åt pannkakor på en restaurang en period varje torsdag. Hemligheten där var att de simmade i smör när de tillagades. Serverades med vispad grädde och sylt. 
    De var så mjuka men vissa var brända och hårda i kanterna och de var de bästa!
    Minns att vi fick dem under alla mina år i skolan i Västervik 96-09

tror inte de tillagades av kökspersonalen utan de värmdes bara upp, därför som jag har hopp av att hitta dem igen
  • Anonym (Malin)

De värms i ugn, och så kanske du inte brukar tillaga dina färdigköpta pannkakor? Så testa det! (Jag gissar på ganska länge och låg temp)

Anonym (Malin) skrev 2025-02-06 18:40:41 följande:

De värms i ugn, och så kanske du inte brukar tillaga dina färdigköpta pannkakor? Så testa det! (Jag gissar på ganska länge och låg temp)

Ska testa!
Svar på tråden Få tag på skolans pannkakor