• Anonym (Rut)

Besked om jobb

Sökt ett jobb o blev uppringd. Det är regionen o deras hr som hållit i allt. 

Kan man lite på det de säger? Han hade bara goda saker o säga o jag var 1av 2 som de valde mellan. Den andra hade redan anställning i regionen o de hade valt henne.

Han sa att jag skulle höra av honom Om jag sökte fler jobb för han kunde pinga mig.

Blev glad men det kan ju oxå bara vara något de säger eller?

• Svar på tråden Besked om jobb
  • Anonym (A)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-07 14:17:53 följande:
    Besked om jobb

Sökt ett jobb o blev uppringd. Det är regionen o deras hr som hållit i allt. 

Kan man lite på det de säger? Han hade bara goda saker o säga o jag var 1av 2 som de valde mellan. Den andra hade redan anställning i regionen o de hade valt henne.

Han sa att jag skulle höra av honom Om jag sökte fler jobb för han kunde pinga mig.

Blev glad men det kan ju oxå bara vara något de säger eller?

Tror knappast de ringer upp och pratar med dig på det sättet om de inte menar det. Då hade de kanske bara meddelat att jobbet tyvärr gått till någon annan.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (A) skrev 2025-02-07 14:35:46 följande:
    Tror knappast de ringer upp och pratar med dig på det sättet om de inte menar det. Då hade de kanske bara meddelat att jobbet tyvärr gått till någon annan.
    Ja jag vill tro att det stämmer. Särskilt de som har en egen hr-avdelning. Självförtroendet som sviker lite ibland kanskr.
  • Mortiscia80

Det är stor risk att de tar den som redan jobbar där, men de hade inte ringt upp om du bara hade varit en i mängden.

• Anonym (Positivt)

Jag jobbar inom kommunal sektor på kontor och på mitt förra jobb vid en rekrytering hade de två kandidater som de pratade så varmt om. Den som inte fick jobbet hörde de av sig till när nästa annons kom ut för att tipsa. just att hon inte fick jobbet första gången hade att göra med att personen saknade en viss inriktning av det vi jobbar med. 
    personen fick jobbet andra svängen! 

• Anonym (E)

Som de andra skriver så valde de den andra kandidaten, de är dock intresserade av dig och jag tycker absolut att du ska söka fler tjänster om det finns som du är intresserad av. Hade de inte varit intresserade så hade du fått ett 'vi har valt att gå vidare med en annan kandidat men du är välkommen att söka tjänster som öppnas upp i framtiden" typ, att han säger att du kan kontakta honom direkt tyder på att de gärna hade anställt dig men eftersom den andra redan jobbar i regionen och ni hade säkert liknande meriter så då "vann" hen den här gången, ge inte upp, drömjobbet kommer ;)

• Anonym (Bepp77)

Det är nog inget han bara säger. Ibland vill man verkligen anställa båda men måste välja en och då är det viktigt för arbetsgivaren att säga nej på ett så trevligt sätt som möjligt så att du ska vilja söka jobb hos dem igen. 

Svar på tråden Besked om jobb