• Anonym (Oskuld)

Kåt ibland men vill inte ligga runt runt

Hej, är en kille (04:a) som aldrig haft relation eller ens kysst ngn tjej men som är kåt en del och får matchningar men som aldrig någonstans. 

Hur ska jag göra för att träffa den rätta som jag kan göra allt med? Är kåt rätt så ofta men vet inte ens hur jag kan ragga upp tjejer liksom. Vill dock helst enbart träffa en och bli ihop med en tjej som har lika hög sexlust liksom .

Vad borde jag göra? Är straight. 

• Svar på tråden Kåt ibland men vill inte ligga runt runt
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-13 13:18:49 följande:
    1 (trots att jag bjudit ut flera gånger)
    Hur länge sen var det? Hur ofta försöker du kontakta tjejer på apparna? Vad skriver du? (Man måste skriva mer än ?Hej, vad gör du? Vill du gå på dejt??)
  • Anonym (Oskuld)

Att som kille vilja göra romantiska saker målas också upp som sämre i ex media osv

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-14 22:33:51 följande:

Att som kille vilja göra romantiska saker målas också upp som sämre i ex media osv

Ha ha, NEJ! Visa var!
  • felicityporter
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-14 22:33:51 följande:

Va?! Nej, det är ju inte sant. Jag förstår att det är svårt för dig att träffa tjejer men varför i hela världen försöker du måla upp det som att det är samhällets fel att du misslyckas med det basala?
  • Anonym (Oskuld)
    felicityporter skrev 2025-04-15 02:21:27 följande:
    Va?! Nej, det är ju inte sant. Jag förstår att det är svårt för dig att träffa tjejer men varför i hela världen försöker du måla upp det som att det är samhällets fel att du misslyckas med det basala?
    Pratar om hur media målar upp det. Att som man vilja göra romantiska saker överlag målas upp som dåligt 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-16 21:09:33 följande:
    Pratar om hur media målar upp det. Att som man vilja göra romantiska saker överlag målas upp som dåligt 
    Känner jag inte alls igen. Kan du visa exempel?
  • felicityporter
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-16 21:09:33 följande:
    Det har jag aldrig sett, kan du visa ett exempel som tidigare skribent frågade?
  • Anonym (Oskuld)
    felicityporter skrev 2025-04-16 21:36:32 följande:
    Det har jag aldrig sett, kan du visa ett exempel som tidigare skribent frågade?
    Finns jättemkt, kolla bara på hur manligt sökande efter relationer osv porträtteras i medier kontra kvinnligt. Rörande kvinnor ses det som "frigörande" medans om män ses det som "konstigt"
  • Anonym (/)
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-04-16 21:56:16 följande:
    Finns jättemkt, kolla bara på hur manligt sökande efter relationer osv porträtteras i medier kontra kvinnligt. Rörande kvinnor ses det som "frigörande" medans om män ses det som "konstigt"
    Det finns så mycket att du inte ens kunde länka till ett enda?
  • Anonym (Sanna)
    Du får vara tydligare. Om det så ofta visas så i media kan du förstås lätt plocka fram ett exempel?
  • felicityporter
    Jag har aldrig sett någonting sådant i media, kan du länka till ett exempel? Jag upplever det precis tvärtom, att romantiska gester av män är väldigt uppskattade.
  • Anonym (Oskuld)
    felicityporter skrev 2025-04-17 06:49:21 följande:
    Jag har aldrig sett någonting sådant i media, kan du länka till ett exempel? Jag upplever det precis tvärtom, att romantiska gester av män är väldigt uppskattade.
    Måste skämta? Kolla typ hur alla böcker och realityserier osv porträtterar män respektive kvinnor som är singlar och sökande efter partner
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (/) skrev 2025-04-16 22:22:19 följande:
    Det finns så mycket att du inte ens kunde länka till ett enda?
    95% av realityserier med män och kvinnor som dejtar och diverse böcker
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2025-05-18 18:41:07 följande:
    95% av realityserier med män och kvinnor som dejtar och diverse böcker
    Har du aldrig LÄST en bok? I böcker swoonas det om killen är rimantisk och vill dejta, och Bachelor har väl gått i 20 år nu.

Ge ett tydligt exempel på det du tycker dig se, en realityserie och en boktitel.
  • Anonym (Hmm)

Jag har tänkt på en grej. Det känns som att media ibland målar upp romantiska gester från män som något negativt, särskilt när de inte tas emot direkt positivt. Typ i filmer och serier hyllas det när killen "inte ger upp", dyker upp utanför någons jobb med blommor, eller friar offentligt trots att de inte ens är ihop det ses som passionerat och romantiskt.

Men om någon gör samma sak i verkligheten så blir det ofta kritik om att det är påträngande, manipulativt eller att gränser inte respekteras. Och jag fattar att det finns en gräns klart man inte ska pressa någon men ibland känns det som att även helt vanliga, fina gester misstolkas.

Det gör att många killar kanske håller tillbaka av rädsla för att bli dömda. Man vill visa att man bryr sig, men samtidigt inte bli kallad klängig eller respektlös.

• Anonym (Anonym svensk)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-05-18 18:56:55 följande:

Jag har tänkt på en grej. Det känns som att media ibland målar upp romantiska gester från män som något negativt, särskilt när de inte tas emot direkt positivt. Typ i filmer och serier hyllas det när killen "inte ger upp", dyker upp utanför någons jobb med blommor, eller friar offentligt trots att de inte ens är ihop det ses som passionerat och romantiskt.

Men om någon gör samma sak i verkligheten så blir det ofta kritik om att det är påträngande, manipulativt eller att gränser inte respekteras. Och jag fattar att det finns en gräns klart man inte ska pressa någon men ibland känns det som att även helt vanliga, fina gester misstolkas.

Det gör att många killar kanske håller tillbaka av rädsla för att bli dömda. Man vill visa att man bryr sig, men samtidigt inte bli kallad klängig eller respektlös.

Film är inte som i verklighet på NÅGOT sätt. Så varför skulle det likna verkligheten just i det här fallet? Självklart är man riktigt creepy om man står utanför någons jobb eller fortsätter att försöka trots ett nej.
Svar på tråden Kåt ibland men vill inte ligga runt runt