• Anonym (Mom)

Känslor som skiftar

Ibland upplever jag att mina känslor ändras väldigt drastiskt, för min sambo. Jag kan känna min nöjd, vilja ha sex och att allt är bra. Sen från ingenstans vill jag inte bli rörd, vill inte vara nära och känner typ ingenting. Är detta normalt? Har funderat på om det handlar om att jag har mindre sexlust och bara fått mitt kroppsliga behov mättat då men är inte säker på att det är det. Jag kan då också tvivlad på relationen. Någon som känner igen sig? 

• Svar på tråden Känslor som skiftar
  • Anonym (Chuck)

Up and downs. Hur länge har ni hängt ihop? Har ni barn? 

Uppstår det pga ngt som din sambo gjort eller sagt eller kommer det från ditt inre?

Tar ni hand om och förvaltar er relation regelbundet?

• Anonym (Mom)
    Anonym (Chuck) skrev 2025-02-10 06:44:11 följande:

Up and downs. Hur länge har ni hängt ihop? Har ni barn? 

Uppstår det pga ngt som din sambo gjort eller sagt eller kommer det från ditt inre?

Tar ni hand om och förvaltar er relation regelbundet?

Vi har varit ihop i ett år. Jag har sedan innan lite problem känslomässigt. Velar mycket. Men detta är första sunda relationen jag haft. Sen har det inte varit några fyrverkerier direkt men gissar det blir så när det är stabilt och bra. 
  • Anonym (Chuck)
    Anonym (Mom) skrev 2025-02-10 07:54:01 följande:
    Vi har varit ihop i ett år. Jag har sedan innan lite problem känslomässigt. Velar mycket. Men detta är första sunda relationen jag haft. Sen har det inte varit några fyrverkerier direkt men gissar det blir så när det är stabilt och bra. 
    Första sunda relationen. Rent spontant låter den inte 100% sund för din sambo.
    Du velar, varför?
    1år, är det riktig äkta kärlek så borde det finnas fyrverkerier kvar. 
  • Anonym (Menscykeln)

Nu fick vi inte så utförlig info och detaljer men jag vet själv att runt omkring och innan ägglossning är min man den sexigaste, underbaraste och mest perfekta skapelse på denna jord.

Sen omkring, under och lite efter mens så förstår jag inte hur jag kunnat gifta mig med honom. (Kanske inte riktigt så jävligt men vissa dagar så är det så haha) 
    Och då får jag lite panik och det kryper i mig när han vill va närgången 😂

Så tänker kanske det kan ha och göra med vart du är i din menscykel också? 

• Anonym (Oja)
    Anonym (Menscykeln) skrev 2025-02-10 11:09:32 följande:

Nu fick vi inte så utförlig info och detaljer men jag vet själv att runt omkring och innan ägglossning är min man den sexigaste, underbaraste och mest perfekta skapelse på denna jord.

Sen omkring, under och lite efter mens så förstår jag inte hur jag kunnat gifta mig med honom. (Kanske inte riktigt så jävligt men vissa dagar så är det så haha) 

Precis samma här!
  • Anonym (Mom)
    Anonym (Menscykeln) skrev 2025-02-10 11:09:32 följande:

Nu när du säger det är jag nån vecka innan mens faktiskt. Men visst har jag velat mycket. Blev väldigt sårad av de två senaste jag varit riktigt kära i, och även om det var många år sen är det som att jag inte kan bli riktigt sådär super kär igen. Men allt känns bra annars, med små inslag av tvek. Har aldrig mått så bra med någon förut. Men något gör ju att jag tvekar. Sägs ju att är man van vid osunda relationer kan det i en stabil och sund kännas som att det saknas något. 
  • Anonym (instämmarkommittén)
    Anonym (Chuck) skrev 2025-02-10 09:12:15 följande:
    Första sunda relationen. Rent spontant låter den inte 100% sund för din sambo.
    Du velar, varför?
    1år, är det riktig äkta kärlek så borde det finnas fyrverkerier kvar. 
    Ja jag håller med, det låter inget bra för killens skull att ha en partner som är så velande och av och på. Kanske du TS borde bli mer till ro med dig själv först innan du bor ihop med en kille.
  • Anonym (Mom)
    Anonym (instämmarkommittén) skrev 2025-02-10 15:14:53 följande:
    Ja jag håller med, det låter inget bra för killens skull att ha en partner som är så velande och av och på. Kanske du TS borde bli mer till ro med dig själv först innan du bor ihop med en kille.
    Fast jag behandlar honom väl, han är lycklig och vi har det bra. Vacklandet är ju bara i mitt huvud.
Svar på tråden Känslor som skiftar