Lämna eller inte
Hej
Jag och min partner har varit tillsammans i drygt fem år. Över lag har det varit ett bra förhållande. Dock känner jag att jag är den som ger mer bekräftelse än vad jag får tillbaka. Vi har två barn i åldrarna 3 och 1 år. Det senaste halvåret har jag känt att jag har tappat bort mig själv mer och mer. Jag känner mig otillräcklig på alla plan. Det är mycket på jobbet det är mycket med barnen. Får knappt sova på nätterna. Ekonomin är inte på topp. Jag trivs inte där vi bor. Känner en inre stress hela tiden. Det har varit en hel del bråk mellan mig och min sambo och jag känner att jag har kommit till en punkt där det har satt stopp för mig. Mina känslor är inte där på samma sätt längre. Jag älskar honom dock, men är det verkligen tillräckligt?
Har tagit upp det här med honom och han har märkt att jag inte mår bra, men han vill stötta mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Vi ska börja gå i familjerådgivning har vi sagt och har bokat in en tid.
Men samtidigt så säger min kropp bara att jag vill bort och behöver space. Jag känner mig pressad när han säger att han kommer stötta mig i vått och torrt och aldrig kommer sluta kämpa för oss.
Vad ska jag ta mig till? Vi som hade planer på att gifta oss och allt.
Behöver verkligen tips.