• Anonym (R)

Hur är advokater i dating/kärleksliv?

Hej
    Ni som dejtat eller är ihop med en advokat. Hur skulle ni beskriva de?

Träffat en och upplever honom som väldigt formell även privat.

• Svar på tråden Hur är advokater i dating/kärleksliv?
  • Tobben
    Ezmeraldah skrev 2025-02-12 17:42:04 följande:
    Jag har dejtat en teologistudent som numera är anställd som präst av Svenska kyrkan. Svinig typ. Han var gift och hade en bebis visade det sig. Han tyckte att jag var "pryd" för att jag inte ville ha sex på fjärde dejten. Han dejtade andra samtidigt. En annan teologistuderande tafsade på mig krogen. Så de två teologistudenter jag träffat har jag ingen positiv erfarenhet av. Jag tror inte yrket har nån betydelse utan det faktum att de är män. Kuken slutar inte stå för att de läser in nån prestigefylld utbildning. 
    Grisiga typer finns tyvärr inom alla yrken där vi män återfinns.
    Beklagar din erfarenhet. 
    För min del har de tre kvinnor jag träffat som varit anställda hos kyrkan haft ett onormalt bondageintresse som gemensam nämnare.
    I övrigt har de varit varma och mysiga.
  • Anonym (R)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-12 17:18:11 följande:

Och vadå "det blir nog sent"? Är det han som bestämmer det? Han verkar van att få sin vilja igenom. Det kanske ligger nåt i det Lussan säger. 

Vi bor bara 2 stationer bort från varandra så ser inget problem med att jag tar mig hem. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (R) skrev 2025-02-12 19:34:54 följande:
    Vi bor bara 2 stationer bort från varandra så ser inget problem med att jag tar mig hem. 
    Eller att ni tar ett glas vin på nån bar. Skriv att du inte går hem till främmande män men att du gärna ses på XX bar klockan 19 på ×-dag. 
  • Anonym (R)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-12 19:57:20 följande:
    Eller att ni tar ett glas vin på nån bar. Skriv att du inte går hem till främmande män men att du gärna ses på XX bar klockan 19 på ×-dag. 
    Har skrivit att jag inte vill sova över hos honom eller gå hem till honom då jag inte känner honom. Samt att jag trodde han menade någon bar.
    Inget svar än.
  • Ezmeraldah
    Anonym (R) skrev 2025-02-12 20:40:37 följande:
    Har skrivit att jag inte vill sova över hos honom eller gå hem till honom då jag inte känner honom. Samt att jag trodde han menade någon bar.
    Inget svar än.
    När skrev du?

Gav du nåt förslag på var ni ska ses? Det är mitt r'åd: ta kommandot, kom med ett eget förslag. "Har du lust att hänga med och åka skridskor på lördag?" "Får jag bjuda på ett glas vin på Blitz bar på torsdag kväll?" Sitt inte och vänta på att han ska föreslå nåt som oassar dig. 
  • Anonym (R)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-12 21:00:39 följande:
    När skrev du?

Gav du nåt förslag på var ni ska ses? Det är mitt r'åd: ta kommandot, kom med ett eget förslag. "Har du lust att hänga med och åka skridskor på lördag?" "Får jag bjuda på ett glas vin på Blitz bar på torsdag kväll?" Sitt inte och vänta på att han ska föreslå nåt som oassar dig. 
    Har inte skrivit något mer då han inte svarade på det jag skrev. Gått 24h. Han kände väl sig träffad.
  • Ezmeraldah
    Anonym (R) skrev 2025-02-13 04:35:35 följande:
    Har inte skrivit något mer då han inte svarade på det jag skrev. Gått 24h. Han kände väl sig träffad.
    Nej, han känner sig nog inte träffad men han är inte intresserad av att ses på allmän plats. Han var bara ute efter sex. Bra att du fick veta det. 
  • Anonym (Lussan)

Det var ju det jag skrev tidigare angående att majoriteten av jurister och advokater är oseriösa. Min magkänsla sa rätt. Finns bättre män där ute. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Lussan) skrev 2025-02-14 12:33:21 följande:

Det var ju det jag skrev tidigare angående att majoriteten av jurister och advokater är oseriösa. Min magkänsla sa rätt. Finns bättre män där ute. 

Jag har dejtat ekonomer som är lika oseriösa. Det har knappast med yrket att göra. 
  • Anonym (Ironi)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-11 11:57:55 följande:
    Goneril skrev 2025-02-11 08:34:23 följande:

*de är alla mycket allmänbildade.

Den var svår att lista ut va? 
    Du fattade inte att hon var ironisk i och med "Jag är så fiiin och sofistikerad" Gonerils påhopp om att kunna skilja på de och dem och sen har hon själv stavfel...
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ironi) skrev 2025-02-14 15:44:19 följande:
    Du fattade inte att hon var ironisk i och med "Jag är så fiiin och sofistikerad" Gonerils påhopp om att kunna skilja på de och dem och sen har hon själv stavfel...
    Nej, hon brukar inte vara ironisk eller förstå ironi utan tolka allt mycket bokstavligt. Har man skrivit t ex "alla män är x" eller "alla kvinnor gör y" så hakar hon upp sig på ordet alla och vägrar ge sig. Så jag tror att du har fel. Jag tror inte alls att hon var ironisk. Och om hon nu var det så är det ju skillnad på ett slarvfel (inte stavfel) som vi alla gör ibland och att inte behärska nåt så grundläggande som de och dem. Så det finns egentligen ingen "ironi" i det. Det hade bara varit barnsligt att hoppa på nån för ett vanligt slarvfel. Inte för att jag gillar skrytpellar men rätt ska vara rätt. 
  • Anonym (Ironi)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-14 16:43:05 följande:
    Nej, hon brukar inte vara ironisk eller förstå ironi utan tolka allt mycket bokstavligt. Har man skrivit t ex "alla män är x" eller "alla kvinnor gör y" så hakar hon upp sig på ordet alla och vägrar ge sig. Så jag tror att du har fel. Jag tror inte alls att hon var ironisk. Och om hon nu var det så är det ju skillnad på ett slarvfel (inte stavfel) som vi alla gör ibland och att inte behärska nåt så grundläggande som de och dem. Så det finns egentligen ingen "ironi" i det. Det hade bara varit barnsligt att hoppa på nån för ett vanligt slarvfel. Inte för att jag gillar skrytpellar men rätt ska vara rätt. 
    Fast det är ju lite ironiskt/komiskt att själv slarva när man rättar någon annan på ett så högtravande sätt  
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ironi) skrev 2025-02-14 17:24:29 följande:
    Fast det är ju lite ironiskt/komiskt att själv slarva när man rättar någon annan på ett så högtravande sätt  
    Jag håller med om att hon betedde sig drygt men slarvfel gör vi alla ibland så jag tycker inte att det argumentet håller. Jag skulle inte ta åt mig om nån påpekade ett slarvfel. Jag tycker varken att det är ironiskt eller komiskt. Vill man ge nån en känga får man komma på nåt bättre - att anmärka på slarvfel faller tillbaka på en själv då man själv framstår som pinsam. Bättre att påpeka nån verklig brist hos personen eller i personens inlägg så att denne får skämmas lite. Man får liksom hitta en svag punkt hos den man retar sig på och hugga där. Sådär så man liksom bara "där satt den". "Som jurist är det viktigt att korrekturläsa sina texter..." hade fungerat snäppet bättre, skulle jag säga. 
Svar på tråden Hur är advokater i dating/kärleksliv?