• Anonym (Changed)

Han är en helt annan person?

Jag har arbetat tillsammans med en kollega i 1,5 år, och vi har alltid haft en nära och bra relation. Vi har varit varandras parhäst, suttit bredvid varandra och samarbetat i alla projekt. Under den här tiden har vi umgåtts konstant, och han har alltid varit otroligt omtänksam, stöttande och hjälpsam. Han har avsatt mycket tid för mig, visat genuin omtanke och ofta hört av sig via samtal eller sms ? bara för att kolla läget.

Men den senaste månaden har något förändrats helt. Han har blivit distanserad och vi pratar knappt längre, trots att vi fortfarande sitter bredvid varandra. Han har varken ringt eller smsat, och på jobbet är han kylig och avståndstagande. Jag har märkt förändringen tydligt och har själv börjat bemöta honom på samma sätt. Jag förstår inte vad som har hänt ? hur kan någon förändras så drastiskt från en dag till en annan?

• Svar på tråden Han är en helt annan person?
  • burleskburkläsk
    Anonym (nära) skrev 2025-02-14 14:31:45 följande:
    Hahaha älskar ditt användarnamn
    Åh tack, visste inte vad jag skulle heta så det fick bli nåt fort, heter Jonny...inte lika fance som namnet här.
    Skyller även på min dåliga humor.
  • Anonym (nära)
    burleskburkläsk skrev 2025-02-14 15:09:06 följande:
    Åh tack, visste inte vad jag skulle heta så det fick bli nåt fort, heter Jonny...inte lika fance som namnet här.
    Skyller även på min dåliga humor.
    älskar din "dåliga" humor, Jonny
  • Anonym (Changed)

Jag fick känslor för honom och jag tror han fick känslor för mig med. Och jag tycker om honom fortfarande väldigt mycket, och jag tror han också tycker om mig väldigt mycket. Men jag kan inte ta mig modet och fråga. Jag kan inte.

• Anonym (nära)
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-14 20:42:05 följande:

Jag fick känslor för honom och jag tror han fick känslor för mig med. Och jag tycker om honom fortfarande väldigt mycket, och jag tror han också tycker om mig väldigt mycket. Men jag kan inte ta mig modet och fråga. Jag kan inte.

Ja man anade att nåt sånt låg bakom.
    Han är väl gift och vill satsa på frun.
  • Anonym (Ebbot Lindberg)

Så vad har egentligen hänt som skapat denna situation som ni är i nu? 
    För du kan omöjligt säga att du är clueless i detta....Varför har det skurit sig? 
  • Anonym (Tröttsamt)

Är han singel??
  • Anonym (Changed)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2025-02-14 21:39:35 följande:
    Är han singel??
    Nej.
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-14 21:53:27 följande:
    Nej.
    Men då så! Då är det ju bra att han backat. Eller hur? Han känner väl att du gillar honom för mycket och vill markera.
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-14 21:53:27 följande:
    Nej.
    Så vad hade du trott egentligen?  Att han skulle bli kär och sen vadå? ... 
  • burleskburkläsk
    Anonym (nära) skrev 2025-02-14 19:32:36 följande:
    älskar din "dåliga" humor, Jonny
    Tack, det var kul att höra! 🤗
  • Anonym (Yrväder)

Är du singel och hur gammal är du/han?

• Maac

Man kan kanske fråga på ett försiktigt sätt? 

"Jag måste fråga hur det är mellan oss egentligen, det känns som att det är annorlunda nu än för några månader sedan, som att vi inte är lika nära varandra, och jag förstår inte om det hänt något?"

Oftast är det väldigt skönt när man frågat. 
  • Anonym (Changed)

Hur blir jag nära honom igen?

• Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-19 14:47:02 följande:

Du vill komma en gift man nära igen? Låter som en riktigt dum idé.
    Anonym (Changed) skrev 2025-02-19 14:47:02 följande:

Varför?  
    Han verkar ju ha tagit avstånd.  Varför inte respektera det? 
Svar på tråden Han är en helt annan person?