• Anonym (smack)

UNDERSÖKNING: Hur vanligt är det med smisk? (Kom även ni som inte är intresserade)

Den här tråden gäller alltså kvinnor som får smisk av sina killar. Hur vanligt eller ovanligt är det? För att få reda på det måste även ni som inte är intresserade gå in och rösta, annars blir resultatet skevt.

Är smisk en udda fetish, eller har det blivit vanilj idag?

Med smisk menas alltså INTE en enstaka dask på rumpan, utan ihållande daskar efter varandra. Sammanhang spelar ingen roll.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden UNDERSÖKNING: Hur vanligt är det med smisk? (Kom även ni som inte är intresserade)
  • Anonym (smack)
    Tukt skrev 2025-02-15 13:27:53 följande:

Smisk känns lite fattigt. Pisk däremot... 

Vad är det för skillnad?
  • hmm77
    Anonym (smack) skrev 2025-02-15 13:50:45 följande:
    Vad är det för skillnad?
    jag tror han/hon menar att smisk är mer med handen och pisk är med redskap?
  • Anonym (Mr)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-15 11:42:06 följande:

Det händer någon gång ibland. Det är inte smisket i sig jag tänder på utan mer känslan av att vara helt utlämnad, att han har full kontroll, att det liksom är oundvikligt. Det är svårt att få till samma känsla i verkligheten som i fantasin, och det blir liksom mer som en ganska fånig lek när han gör det. 

Så bra beskrivet :) men som du nämner att ta det från den egna visionen av upplevelsen och att en partner matchar det, är en utmaning i sig. Men som alltid för oss män. Vi behöver bli bättre både på att läsa signaler och att lyssna in. Vara tyst för en stund och skapa oss en bättre helhetsbild. Jag brukar säga till manliga bekanta att det är inte hennes f?a du vill åt i första hand, utan hennes hjärna.
  • Meddelande borttaget
  • hmm77

Jag har inte något emot att ge smisk eller pisk, men jag klarar inte att spela rollen för seriöst. Jag skulle inte tyvärr klara av anna.

"Det händer någon gång ibland. Det är inte smisket i sig jag tänder på utan mer känslan av att vara helt utlämnad, att han har full kontroll, att det liksom är oundvikligt. Det är svårt att få till samma känsla i verkligheten som i fantasin, och det blir liksom mer som en ganska fånig lek när han gör det."

• Anonym (När vi ses)

När vi ses så blir det som regel någon form av smisk vid minst ett tillfälle. Handen eller hans bälte är det vanligaste. Vad som tänder är hela situationen runt omkring plus att jag har svårt att släppa kontrollen av min kropp på egen hand. Så när han tar kontroll med smisk, fasthållning etc så blir det så mycket bättre. Som tur är så faller det naturligt för honom. Tyvärr har vi avstånd emot oss så det blir inte så ofta som jag hade önskat att vi ses.

• Anonym (Kent)
    Anonym (smack) skrev 2025-02-15 13:25:59 följande:
    Varför?
    För jag finner tanken väldigt obehaglig och konstig. Såklart inte lika extremt som exempelvis en blöjfetish, men lite i samma bana. Blir en sorts infantilisering jag inte vill koppla till sex.
  • Anonym (M)

Jag får smisk av min kille och jag blir vrålkåt av det. Vet inte varför men det är sanslöst eggande. Frågan har ju ställts många gånger förr och de flesta brukar svara att det inte är något för dem. Gissar att det är en minoritet som gillar det fast vi nog är rätt många i absoluta tal. Sedan beror det förstås på vad slags smisk man avser, som sexigt förspel eller verkligen som dominans där det även kan ges som bestraffning. Det senare är nog inte alls vanligt även om jag själv kan se tjusningen med det.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tukt
    Anonym (smack) skrev 2025-02-15 13:50:45 följande:
    Vad är det för skillnad?
    Tja verktyg, hårdhet och annat...
  • Tom Araya

Min upplevelse är att det inte är ovanligt, men är långt ifrån alla eller ens en majoritet av tjejer/kvinnor som vill ha det.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Mr) skrev 2025-02-15 14:30:25 följande:
    Så bra beskrivet :) men som du nämner att ta det från den egna visionen av upplevelsen och att en partner matchar det, är en utmaning i sig. Men som alltid för oss män. Vi behöver bli bättre både på att läsa signaler och att lyssna in. Vara tyst för en stund och skapa oss en bättre helhetsbild. Jag brukar säga till manliga bekanta att det är inte hennes f?a du vill åt i första hand, utan hennes hjärna.
    Tack! :) Vi kvinnor har nog lika stor del i detta. Vi förväntar oss ofta att ni män ska vara tankeläsare. Men i mitt fall tror jag kanske mest att det handlar om att jag helt enkelt är rätt svår att behaga. Skrattande
    Å ena sidan vill jag snudd på känna att jag blir ?tvingad? till smisket, å andra sidan skulle jag nog ha svårt att komma över det om han faktiskt tvingade mig till något jag inte ville (och det skulle han också, för den delen). Så det som känns möjligt i verkligheten är ju någon slags lek där jag egentligen har full kontroll men låtsas att jag inte har det. Vilket känns lite fånigt, som sagt, men jag tar vad jag kan få helt enkelt. 
Svar på tråden UNDERSÖKNING: Hur vanligt är det med smisk? (Kom även ni som inte är intresserade)