• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 10:13:39 följande:
    Anonym (millan) skrev 2025-02-17 10:09:05 följande:
    Jag har inte heller hört det någon annanstans än här på FL. Har inte hört någon kvinna i min närhet säga något om längd när hon har letat kille/man. Vi kvinnor pratar mest om andra saker som personlighet och bakgrund. 

Hur förklarar ni undersökningen här på FL då där 91% av kvinnorna anser att det är sexigast med en man över 180 cm ?    Kanske är det så självklart att kvinnor inte känner att man behöver prata om det ?
    Hur förklara du dina påståenden om att 75% av kvinnorna är överviktiga, du har ju hävdat detta. Men du skiter helt och hållet i att ens förklara dig och styrk dina påståenden med objektiva källor.

Så ingen har skyldighet att förklara något när du ber om det, då du skiter ju själv att förklara dig och styrka dina påståenden (med objektiva källor) när du bjäbbar om överviktiga kvinnor. I synnerhet i de lägen när du sjunker så lågt och hävdar att 22BMI är samma sak som övervikt.

Till andra som läser, ja jag vet att det blev lätt OT.. Men är så trött på hans lågnivå beteende som, han har att "han skall begära förklaring*/bevis av andras, men skall slippa att kärva det av sig själv"..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2025-02-17 16:58:18 följande:
    Hur förklara du dina påståenden om att 75% av kvinnorna är överviktiga, du har ju hävdat detta. Men du skiter helt och hållet i att ens förklara dig och styrk dina påståenden med objektiva källor.

Så ingen har skyldighet att förklara något när du ber om det, då du skiter ju själv att förklara dig och styrka dina påståenden (med objektiva källor) när du bjäbbar om överviktiga kvinnor. I synnerhet i de lägen när du sjunker så lågt och hävdar att 22BMI är samma sak som övervikt.

Till andra som läser, ja jag vet att det blev lätt OT.. Men är så trött på hans lågnivå beteende som, han har att "han skall begära förklaring*/bevis av andras, men skall slippa att kärva det av sig själv"..
    Du har ju själv sett mina länkar till faktan.  Orkar inte känna till dessa igen...
  • Anonym (X)
    stallet90 skrev 2025-02-17 17:15:29 följande:

Vilken längd är  gränsen för att vara "short king"? 170 cm? 173 cm? 165 cm?

Jag tänker att det är under medel (Ligger väl på 173?) Men jag har hört andra definitioner.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (X) skrev 2025-02-17 17:27:30 följande:
    Jag tänker att det är under medel (Ligger väl på 173?) Men jag har hört andra definitioner.
    Medellängd män är 180 cm och kvinnor 166 cm
  • stallet90
    Anonym (X) skrev 2025-02-17 17:27:30 följande:
    OK intressant, känns som tjejer har lite större svängrum med sin längd innan det ses som en "grej". 173 cm och neråt för en man motsvarar typ -159 cm och +173cm för en kvinna. Inga längder det görs en grej av direkt, speciellt inte 173 cm för en tjej. Utgick från att män har medellängden 180 cm och kvinnor 166 cm föresten
  • Anonym (X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 17:31:04 följande:
    Oj, jag måste tänkt på något helt annat land.
  • jeolpeol
    Anonym (X) skrev 2025-02-17 18:04:46 följande:
    Oj, jag måste tänkt på något helt annat land.
    Medellängden allt som allt i Sverige, är 173 cm eftersom 180+166/2=173. Så helt fel var du inte ute.
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-17 15:21:09 följande:
    Jag som är 174 cm är totalt ointresserad av män kortare än 180. Har alltid haft det som krav, och jag har haft partners sedan innan du var född. 
    Ja? Good for youSolig
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (c) skrev 2025-02-17 15:34:21 följande:
    Har ibland träffat killar som var väldigt långa, jag är väldigt kort (halvmeter skillnad typ) det var väl inga problem eller opraktisk. Lite konstigt ja kändes det först men det försvann fort. Jag får oftare intresse från långa män än medellånga
    Oj, en halvmeter är väldigt stor skillnad! Som att jag skulle träffa någon på 2.28Förvånad Eller 1.28!
    Står man och kramas så når den ena upp till naveln på den andra. Det är såklart inget fel, även om jag skulle undvika den längdskillnaden om jag inte råkar bli galet kär i världens längsta man typ; ) men det är ändå ovanligt med den längdskillnaden.
    Du har nog rätt i att man ändå vänjer sig fort. Och anpassar sig efter varandras längd precis som man anpassar sig till varandra på andra sätt i en relation.
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 17:31:04 följande:
    Skulle du vilja träffa en kvinna som är 2 meter?

Tänker att du är 170 eller 168 eftersom du säger att du är kort och 30 cm är stor längdskillnad.

Denna tråd handlar om längd och inte vikt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 16:59:56 följande:
    Du har ju själv sett mina länkar till faktan.  Orkar inte känna till dessa igen...
    En fakta tråd som du aldrig länkat till  som styrker ditt påstående är att kvinnor på 22 i BMI är feta..

Dina länkar till fakta som du postade och det sedan visade sig att de talade emot dina påståenden om 20% i kroppsfett, då det visade sig via dina länkar att normal fett procent var 30% för kvinnor,  i en av all dina patetiska gnäll trådar mot kvinnor, ja dem har jag sett.

Men du har ALDRIG länkat till fakta som styrker ditt påstående om att 75% av kvinnorna är feta.
    Det är detta du har kvar som du bara SKA länka till objektiva källor. Annars så kan du erkänna att du sitter och hittar på dessa siffror för att du gilla grovt underviktiga kvinnor på 18,5.
    (Kan du kalka normalviktiga kvinnor på BMI 22 för feta) så kan man kalla dina ideal om kvinnor för grovt underviktiga.)

Så skall du fortsätta med ditt kvinnoförakt i denna tråden också eller skall du återgå till ämne? Minns att det var du som drog upp om feta kvinnor i denna tråden från början. Du kunde gott använda hjärnan och kommit med vettigare och bättre jämförelse.🙄
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Termen "Short king"