• hmm77

Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?

Snart kanske det är bättre att familjeliv ändrar namnet till problemliv? hehe

Jag personligen vill ta bort anonyma svar, tum funktionen och införa det tiktok har. Det menas att man helt enkelt kan inte publicera något otrevligt utan man kan uttrycka sig sin åsikt utan att vara elak. Full förståelse att man kan bli irriterad och arg.

Anledningen till dessa förslag är att fler ska känna att familjeliv ska vara mer en trevligsida mer än otrevlig. 

• Svar på tråden Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?
  • Anonym (Finklebeer)
    Anonym (Mitt förslag) skrev 2025-02-16 11:15:23 följande:
    Flashback fungerar ju. Där skrivs betydligt värre saker än här som inte plockas bort, men det är mindre rörigt.
    Flashback ligget inte på en svensk server och behöver inte bry sig om svenska regler.
  • Anonym (Srrt)
    Tow2Mater skrev 2025-02-16 17:25:34 följande:
    Man kan även ge råd utan att säga exakt när/hur/var/om det hände dig själv.
    Allt på forumet handlar inte om att ge råd men även när man gör det blir forumet mer intressant och roligare att läsa om man lägger till personliga upplevelser och egna tankar. 
    Användare som lägger in mer än bara uppmaningar och dessutom bjuder lite på sig själva är betydligt roligare att läsa än den som aldrig är personlig.
  • Anonym (Mitt förslag)
    Anonym (Finklebeer) skrev 2025-02-16 17:47:02 följande:
    Flashback ligget inte på en svensk server och behöver inte bry sig om svenska regler.
    Ok, det hade jag inte koll på.
  • Anonym (Mitt förslag)
    Va tvungen att googla. Enligt Google så är både Familjeliv och Flashback svenska sociala nätverksplattformar förlagda i Sverige och Nederländerna med en svensk ägare.

Kan hända att dom på något sätt nyttjar Nederländerna juridiskt, vad vet jag.
  • Anonym (Hej)
    Flashback forum är helsvenskt sen år 2021.

www.flashback.org/t3323776
  • Anonym (Ultima)
    Maya84 skrev 2025-02-16 04:28:06 följande:

Det som skulle gora uplevelsen harinne tusen ganger battre, vore att se manniskor sluta anklaga andra for rasister och nazister till hoger och vanster sa fort man har en politiskt asikt som inte stammer overens med mainstream-asikter som de flesta valjer att ha, utan att kunna argumentera pa ett rationellt satt.  Det finns hundratals inlagg dar man har inga som helst problem att anklaga andra for dessa saker, utan att tanka pa vad det egentigen ar man anklagar andra for.

Rasism existerar pa riktigt,i vissa delstater i  USA dar man fortfarande inte vill servera svarta pa vissa restauranger som ett exempel, men att utan problem kasta ur sig denna anklagelser pa ett svenskt forum, i ett land dar vi ligger langt fora andra lander med att valkomna andra kulturer (som svenskar far betala ett hogt pris for) for att man rakar ha en asikt om invandringens belasting i Sverige eller saga att man rostar pa t ex SD eller AFS ar vidrigt och extremt ointelligent och ar INTE rasism overhuvudtaget.
    Om man vill diskutera i ett forum, sluta ta upp plats om du inte kan bete dig vuxet eller inte kan argumentera annat an att spy ut allvarliga anklagelser du inte ens vet vad de betyder. Da har du inget att gora i ett disskusionsforum.

Det behövs inga som anklagar andra för rasister. Rasisterna själva drar snyftande åt sig offerkoftan och gnäller över att andra kallar de för rasister bara för att de röstar på sd. I själva verket så finns det ingen som ens nämnt det. De hoppar självmant dit.

Sen finns det också riktiga rasister här, och de borde tåla att bli kallade för rasister. Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar.
  • Anonym (Srrt)

Nu kom jag på en värdelös sak som ofta händer mig, för att det precis hände, igen!

Man har precis skrivit ett långt inlägg, man postar och det kommer upp att man inte är inloggad. Man var det 2 min tidigare men precis när man ska posta inlägg så skevar det ur och inlägget är borta.
    Varför just då? 

Händer detta er andra ofta också?

• molly50
    Anonym (Srrt) skrev 2025-02-17 23:17:03 följande:

Nu kom jag på en värdelös sak som ofta händer mig, för att det precis hände, igen!

Man har precis skrivit ett långt inlägg, man postar och det kommer upp att man inte är inloggad. Man var det 2 min tidigare men precis när man ska posta inlägg så skevar det ur och inlägget är borta.
    Varför just då? 

Det har hänt ibland,men inte så ofta.
  • Anonym
    Anonym (Srrt) skrev 2025-02-17 23:17:03 följande:

Varför just då? 

Har hänt mig någon gång, så numera kopierar jag det jag skrivit innan jag klickar på "skicka svar". Iaf om det är en längre text.
  • Anonym (Srrt)
    Anonym skrev 2025-02-18 05:39:10 följande:
    Har hänt mig någon gång, så numera kopierar jag det jag skrivit innan jag klickar på "skicka svar". Iaf om det är en längre text.
    Smart. Jag brukade göra så på datorn. Det är inte roligt när man skrivit i 20 min och så bara försvinner det. Nu skriver jag mest på en rätt ny telefon och får väl erkänna att jag inte riktigt har samma koll🙈

Men det är synd att inloggningen ens behöver uppdateras medan man använder forumet. Visst att man behöver uppdatera inloggningen ibland men det kunde ju göras när man inte använt forumet på säg 2 dygn.
    Sen händer det, ännu mer ofta, att man får skicka inlägget 2 ggr för att det inte går iväg första gången. Men det är inte lika störande då texten iaf finns kvar. Gissar att det även händer andra ofta.
    Sen att iPhone gör om smileys till frågetecken är faktiskt lite störigt. Menar personen att använda 4-5 frågetecken eller ska det vara en smiley?
    Som tur är har jag inte iphone själv och då går det jättebra😉👍????🐠🦎🦩
  • Anonym (Srrt)

Haha en av mina smileysar funkar tydligen inte på forumet🤣 inte enbart iPhone att skylla på då😉

• Anonym
    Anonym (Srrt) skrev 2025-02-18 10:30:20 följande:
    Smart. Jag brukade göra så på datorn. Det är inte roligt när man skrivit i 20 min och så bara försvinner det. Nu skriver jag mest på en rätt ny telefon och får väl erkänna att jag inte riktigt har samma koll🙈

Men det är synd att inloggningen ens behöver uppdateras medan man använder forumet. Visst att man behöver uppdatera inloggningen ibland men det kunde ju göras när man inte använt forumet på säg 2 dygn.
    Sen händer det, ännu mer ofta, att man får skicka inlägget 2 ggr för att det inte går iväg första gången. Men det är inte lika störande då texten iaf finns kvar. Gissar att det även händer andra ofta.
    Sen att iPhone gör om smileys till frågetecken är faktiskt lite störigt. Menar personen att använda 4-5 frågetecken eller ska det vara en smiley?
    Som tur är har jag inte iphone själv och då går det jättebra😉👍????🐠🦎🦩
    Jag använder mest datorn när jag skriver, tycker att det är så plottrigt att skriva längre texter på mobilen.

Håller med om att det är störigt det där med inloggningen, dock har det inte hänt mig speciellt ofta.
Svar på tråden Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?