• bellam98

Värre nätter efter att ha slutat nattamma

Hej! Måste höra mig för om fler har haft samma problem.
    Min son är 10 månader och har aldrig sovit bra. Mycket uppvak och mycket amning på nätterna. Slutade nattamma för ca 4 veckor sen och sen dess är det SJU RESOR VÄRRE! Första nätterna gick bra sen gick det utför. Han sover första timmarna efter läggning men sen vaknar han och VRÅLAR. Han är så arg. Jag har provat allt känns det som. Vagga, mata, ge vatten, försöka trösta i sängen, lägga honom i sängen med oss. Ingenting fungerar. När han väl somnar efter mycket om och men så vaknar han ca en gång i halvtimmen fram tills kl 06 då han vrålar tills vi kliver upp. Dom flesta säger att det blir bättre när man slutar amma på natten men nu har vi bara ännu värre nätter och ett barn som är trött på dagarna. Känns som jag håller på att gå sönder och vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Värre nätter efter att ha slutat nattamma
  • Anonym (Q)

Det funkade inte för oss heller. Minst lika många uppvak, men nu behövde jag söva om på andra sätt än genom amningen. Jag kan fortfarande känna hur trött jag var i den perioden ända in i benen. Min strulsovare började sova lite bättre runt tvåårsdagen även om det fortfarande inte handlar om några hela nätter.

Svar på tråden Värre nätter efter att ha slutat nattamma