• Anonym (Vem är vi att dömma)

Jockes dokumentär på tv4play.

En otroligt stark dokumentär och all styrka till Jocke!

För 27 år sedan var inte diagnoser så vanligt, man hade inget stöd som förälder och det var nog på många vis otroligt tufft.

Jag känner med Jocke och jag känner med hans mamma.
    Det krävs ganska mycket för att välja att lämna ifrån sig sitt barn och jag tycker det är det mest oegoistiska man kan göra i en situation där man inte kan ge barnet vad det behöver.

Självklart ska barnets bästa vara i fokus, och det vet ingen något om hur tankarna och känslorna gick hos mamman.
    Kanske det var det bästa för Jocke att växa upp i fosterfamilj, kanske hade det blivit sämre att växa upp med en mamma som inte klarade föräldrarollen.

Vi är snabba att dömma.

Hoppas Jocke läker väl och han verkar vara en superpappa till sina barn.

En tanke bara

• Svar på tråden Jockes dokumentär på tv4play.
  • Anonym

Nåja, diagnosen DAMP var inte ovanlig ens för 40+ år sedan.

Har inte sett dokumentären med jag ska inom kort, kanske idag om tiden medger det.

• Anonym
    Anonym skrev 2025-02-16 13:24:49 följande:

Nåja, diagnosen DAMP var inte ovanlig ens för 40+ år sedan.

Har inte sett dokumentären med jag ska inom kort, kanske idag om tiden medger det.

Även diagnosen MBD var hyfsat vanligt förekommande.
  • Anonym (Usch och fy)

Snabba att döma.. bara att läsa socpapprena så förstår man att den mamman inte hade alla hästar hemma. 
    Erbjuds man hjälp i hemmet och tackar nej för att man inte vill ha sin unge från ett tidigare förhållande och samtidigt skaffar tre barn med sin nya och utesluter det första barnet, då dömer jag den föräldern väldigt gärna.

• Anonym (Vadstena)

Håller med, väldigt stark dokumentär. Han verkar vara en fin människa. Tragisk historia. Jag kommer ihåg att jag brukade se honom utanför Konsum när han var hemlös i Vadstena. Han har kommit och tagit sig långt efter det. All lycka och kärlek till honom och hans familj.

Svar på tråden Jockes dokumentär på tv4play.