• Noname00

Kondomer utan glidmedel?

Någon som prövat?

www.rfsu.com/sv/produkt/kondomer/rfsu-17006/

Någon som prövat?
    Blir det mycket friktion, kanske det är en fördel och ökar känslan av kontakt?

Eller blir det skavsår direkt och en brännande känsla?

Skyddar den mot graviditet så länger man inte spräcker gummit och säd töms ut i vaginan?

• Svar på tråden Kondomer utan glidmedel?
  • Anonym (f)
    Noname00 skrev 2025-02-16 15:41:12 följande:

Skyddar den mot graviditet så länger man inte spräcker gummit och säd töms ut i vaginan?

Vad får dig att tro annat?
  • Noname00
    Anonym (f) skrev 2025-02-16 15:48:31 följande:
    Vad får dig att tro annat?

Har du använt dem?

• Anonym (f)
    Noname00 skrev 2025-02-16 21:40:49 följande:

Har du använt dem?

Återigen. Varför skulle en kondom utan glidmedel inte göra vad en kondom normalt gör?
  • stor grön drake

Svarar spontant som "kondomallergiker" att det finns många som är allergiska mot vanligt glidmedel och behöver kondomer utan, de tillsätter sedan själva en sort de tål. Jag är allergisk mot latex så hjälper inte mig, men får ofta frågan om jag är säker påm att det inte är glidmedlet jag är allergisk mot då den allergin tydligen är vanligare än latex.

• Noname00
    stor grön drake skrev 2025-02-16 23:42:23 följande:

Svarar spontant som "kondomallergiker" att det finns många som är allergiska mot vanligt glidmedel och behöver kondomer utan, de tillsätter sedan själva en sort de tål. Jag är allergisk mot latex så hjälper inte mig, men får ofta frågan om jag är säker påm att det inte är glidmedlet jag är allergisk mot då den allergin tydligen är vanligare än latex.

Och du är Man / Kvinna?

Hur är känslan med dem är dom inte mer plastiga och mindre alastiska än traidionella latexkondomer?

Svar på tråden Kondomer utan glidmedel?