• Anonym (Rebecca)

Besvär halva kroppen, vad kan det vara? Stress?

Jag har i 1 1/2 år snart lidit av halvkroppsliga besvär. Det började med mitt högra ben som kändes svagt, tungt och känslan av att inte kunna hålla det stilla. Det tillkom även en mindre smärt, framförallt smalbenet och vristen. Senare kom också känslan till högra armen. En svaghet  kombinerat med mindre smärta. Jag hade inga andra besvär då men man tog prover som visade bra och jag skickades till neurologen. Där fick jag göra röntgen på hjärnan och ryggen för att utesluta Neurologiska sjukdomar. Man kollade efter MS och andra sjukdomar. Allt var helt normalt. Jag fick även göra en EMG-undersökning som inte visade tecken på någon sjukdom. Vad är det för skit som händer med min kropp? Kan detta enbart vara resultat av stress? Har så svårt att ta in det isf.  Får man verkligen ont i halva sidan av kroppen under så lång tid?

• Svar på tråden Besvär halva kroppen, vad kan det vara? Stress?
  • Anonym (Rebecca)

Puffar. ingen?

• Rebeccaw

Nej de avfärdade det då jag inte hade något minne av något bett eller några av de andra besvär man kan få av borrelia. Så skumt!

• Anonym (Blomma)

Är dina symtom konstanta, eller går det i perioder?
    Jag är ingen läkare, men kommer att tänka på migrän. Man kan få halvsidiga symtom med aura som du beskriver.
    Jag har själv en svårare form av migrän. Kan också uppleva att jag får tappad känsel, domningar, smärta och blir tung i ena eller båda sidor, under ett svårare anfall.

Har du fler symtom? Huvudvärk? Hur är det med synen?

Svar på tråden Besvär halva kroppen, vad kan det vara? Stress?