• Anonym (Jag fattarinteflixbus)

HATAR flixbus!!!!

Jag ska åka till Amsterdam med några vänner i sommar på en liten budget. Tänkte först boka resa med flixbus och allt verkade bra och smidigt tills jag behövde kontakta kundtjänst med en fråga. (Min ena kompis lider av led och ryggsmärta som blir värre vid stillasittande så vi tänkte boka ett säte extra så kompisen får lite mer plats att sträcka ut sig på. Vi var villiga att betala för en ?person? till men tänkte att det kanske blev problem när vi fyllde i personuppgifterna för den här låtsaspersonen.) DET GÅR INTE ATT FÅ TAG I DOM. Har suttit i timmar med robotar som bara lägger på och formulär som inte går att skicka in. Så då kollade jag på deras omdömen och såg att dom var förfärliga. Min första fråga är alltså: HADE JAG KUNNAT BOKA MED FLIXBUS FASTÄN DOM HAR DÅLIGA OMDÖMEN? 
    Min andra fråga är: FINNS DET NÅGRA ANDRA BUSSBOLAG SOM KÖR DEN STRÄCKAN MED ELLER UTAN BYTEN? För jag hittar f*n inge. Behöver hjälp av någon med erfarenhet eller bara en förståsigpåar :)

• Svar på tråden HATAR flixbus!!!!
  • Spucks

Du kan inte förvänta dig att få ett budget pris och samtidigt icke-budget service. Ni får bestämma er.

• Anonym (d)

Nu vet jag inget om just flixbus men kom ihåg att de som är nöjda sällan lämnar recensioner :P

• Anonym (N)
    Anonym (d) skrev 2025-02-17 17:51:07 följande:

Nu vet jag inget om just flixbus men kom ihåg att de som är nöjda sällan lämnar recensioner :P

Stämmer förvisso men lika säkert är att ju mindre man betalar desto mindre kan man förvänta sig.
    Spucks skrev 2025-02-17 17:46:52 följande:

Du kan inte förvänta dig att få ett budget pris och samtidigt icke-budget service. Ni får bestämma er.

Jo jag fattar det men recensionerna jag läst är folk som menar att dom blivit bedragna och av med pengar utan biljett.

Var lite otydlig men undrar också om jag kan boka åt en låtsasperson eftersom jag inte får kontakt med dom.

Vi är villiga att ta lite dålig service, smuts och obekvämligheter. Det jag undrar är - är dom så usla att det inte går att resa med (dvs typ blir man av med biljetter och bedragen?)

Anonym (Jag fattarinteflixbus) skrev 2025-02-17 17:55:27 följande:
    Jo jag fattar det men recensionerna jag läst är folk som menar att dom blivit bedragna och av med pengar utan biljett.
    För ett företag som gör 23 miljarder kronor i vinst kan man väl åtminstone förvänta sig att kunna kontakta en kundtjänst?
  • Anonym (Fiktiv)

Rent spontant gissar jag att oavsett om du bokar ett fikivt säte och betalar för det, sitter ingen i det kommer de att sälja det igen till en verklig person som behöver det, någonstans under resans gång.

Nej men gud vad otrevlig jag blev, förlåt. Jag var otydlig i min fråga, låt mig omformulera mig. 
    1. Jag har läst att folk skrivit att Flixbus bedragit dom. Stämmer det? Är dom så dåliga?
    2. Går det att lösa så att min kompis får mer utrymme att sträcka ut sig på för att förhindra smärtan att blir värre?
    3. Om inget av ovanstående går, vad är det billigaste och bästa sättet att resa till Amsterdam då?

• Tukt

Efter att en gång åkt med Flixbus en motsvarande resa så tror jag inte det är ett speciellt bra alternativ för din ledbrutne vän. Timme efter timme med hårda säten. Det är helt olidligt och kan bara lindras av typ alkohol i försvarliga mängder.

• Anonym (Du får vad du betalar för)

Ett enkelt livsråd som stämmer i minst nio fall av tio:
    Du får vad du betalar för.

En flygresa Arlanda - Amsterdam t o r brukar man väl kunna få för omkring 1500 kr?
    Om du och ni inte ens har råd att resa till Amsterdam så bör ni välja avstå från att resa till Amsterdam. Rätt så enkelt egentligen, eller hur?

Ett annat enkelt men bra livsråd:
    Gör ditt val att avstå från alla aktiviteter som får dig känna hat.

Svar på tråden HATAR flixbus!!!!