• Anonym (Fundersam)

Min kille håller fast mig

Nu måste jag bara fråga er här vad ni tror. Jag är i en relativt ny relation, cirka 3 månader (vi är i 40-årsåldern). En kille som verkar bra på alla sätt och vis. Men nu har det hänt tre/fyra gånger när vi haft sex att han på olika sätt håller fast mig, inte våldsamt och det verkar ?oplanerat?, men får mig att undra. En gång låg jag på mage och han över mig och jag hade armarna ovanför huvudet. Vid ett tillfälle ville jag ta ner en arm men han höll fast den så att jag inte kunde. Ett par gånger har vi legat på samma sätt men hans arm har ?hamnat? under min hals så att det kändes lite ?strypigt?. Jag tänkte att han inte fattade att hans position med armen orsakade den känslan, men efteråt när vi pratat nån gång så förstod jag att han mycket väl fattat det. Häromdagen låg jag på rygg och han smekte mig med sin ena hand medan den andras fingrar var ihopflätade med mina. När jag ville röra på den handen för att visa honom hur jag ville att han skulle göra skönare (han smekte lite för hårt) så höll han fast den handen. En annan gång hade han sitt ben över mina och när jag försökte röra mig märkte jag att han hade låst dem i något grepp (vet inte riktigt hur). Han skrattade lite och frågade om jag ville komma loss och dröjde lite med att lossa sitt grepp. Jag blir bara så förvånad. Vad är detta om? Går han igång på det? Jag går inte igång på det. Och blir lite fundersam eftersom han håller fast mig hårt. Känns inte bra men samtidigt så har jag inte aktivt tagit upp det för att det känns lite som att jag överdriver. Tankar?

• Svar på tråden Min kille håller fast mig
  • Anonym (Säg till)

Men ta upp det om du inte gillar det. Jättekonstigt att inte säga något? Själv älskar jag sådant, men vi är alla olika.

• Anonym (Fundersam)

Jo jag vet, jag borde sagt ifrån men oftast så tänker jag på det först efteråt. Liksom att vad var det som hände? Och ögonblicket är förbi och det känns pinsamt. Men du har rätt?

• Anonym (Banan)

Var tydlig med vad du tycker om det. Och var uppmärksam på om han lyssnar på dig eller om han fortsätter.

• Tom Araya

Ni har pratat om det men du nämnde inte att du inte tänder på detta!? Hallå, kommunikation!

Till honom vill jag säga; Inte okej utan att man har pratat om det innan och fått samtycke.

• Mkay

Han testar väl olika grejer som han gillar vid sex. Om du inte sagt ifrån är det ju inte konstigt att han fortsätter då han tänker att du kanske också gillar det? min man gör liknande grejer med mig men jag tycker det är ganska hett. det har hänt att han testat något jag inte gillat men jag har då sagt det och då har det inte upprepats 

• Lynx123

Att han gör så redan i början är något av en varningsflagga för mig. Själv hade jag upplevt det som extremt obehagligt. Som om han kollat för mycket på porr eller har någon konstig hang up på just detta.

Pinsamt eller ej - du måste helt enkelt prata med honom om det här. Om han nästa gång gör samma sak så gör du slut för då betyder att att han inte respekterar dina gränser - och sådant brukar även "sprida sig" till andra områden i det gemensamma livet också.

• Anonym (Sexigtjuuuu)

Låter väldigt upphetsande och han verkar njuta av att dominera dig. Om du inte gillar det så måste du säga till honom eller vågar du inte?

• Anonym (Man)
    Lynx123 skrev 2025-02-18 05:17:19 följande:

Att han gör så redan i början är något av en varningsflagga för mig. Själv hade jag upplevt det som extremt obehagligt. Som om han kollat för mycket på porr eller har någon konstig hang up på just detta.

Pinsamt eller ej - du måste helt enkelt prata med honom om det här. Om han nästa gång gör samma sak så gör du slut för då betyder att att han inte respekterar dina gränser - och sådant brukar även "sprida sig" till andra områden i det gemensamma livet också.

Jag tycker det bästa vore att prata med honom innan flaggor delas ut. Sedan tycker jag han också borde kolla upp lite vad hon gillar och vara lyhörd innan han testar.
  • Deeru

Jag hade fått panik av det där! Tycker du ska prata ordentligt med honom när ni inte är i en sexuell situation att du inte tycker om det och vill att han slutar. Slutar han inte så hade jag nog i alla fall avbrutit relationen då han inte respekterar dig.

• Anonym (Grabb)

Det blir väldigt motsägelsefullt när TS skriver att det verkar "oplanerat", men samtidigt när det har förts på tal så verkar TS partner väldigt medveten om vad han gör, och har dessutom själv kommunicerat "lite" kring det gällande "benlåset" och "vill du komma loss"...

Ja, man kan nog konstatera att din partner TS gillar att "hålla fast". Kanske är det någon form av "dominans", kanske vill han "bestämma", och troligtvis så är det en "turn-on" för honom. Kan man anta...

Men det verkar ju inte vara det för dig. Då gör du klokt i att säga det, för din egen skull, men även för hans skull. 

Så får ni ta det därifrån. Det kanske är ett normalt, eller rent av ett "viktigt" inslag för han när det kommer till sex. Då får ni diskutera och så får ni se om ni ska, kan fortsätta ha sex, som båda njuter av. Vart går gränser? Vad är ok? Vad är inte ok? Etc bla bla...

För hur skall ni annars ha det? Han gör det han gör, du säger inte så mycket, men tycker att det känns olustigt, obekvämt, jobbigt...

Bara att börja snacka helt enkelt!

• jontebula

Det är så man blir våldtagen, göra nåt mot någon annans vilja och inte fråga om det är okej..

• Anonym (Fundersam)

Alltihop är väldigt motsägelsefullt. Han är i övrigt så odominant som man kan bli i sängen och vill oftast att jag ska ta för mig av honom. Han är nästan som ointresserad av sin egna njutning och verkar gå igång på att jag kräver min njutning istället genom att nyttja hans kropp. Därför blir jag nog extra förvånad när det händer, didn?t see it coming. Sen är han heller inte så?inte så sexuell. Han är ju intresserad av att ha sex med mig men är långt ifrån typen som tänker på sex hela tiden och vill prata om eller testa nya grejer som vissa andra jag varit med. Då är jag själv en bra mycket mer sexuell varelse. Jag ska ta upp det vid tillfälle, bara fråga vad det där handlar om och säga hur jag känner, det är om inte annat ett bra test. Jag tror, om hela sanningen ska fram, att en av anledningarna till att jag inte sagt ifrån var att jag blev lite nyfiken på om jag skulle kunna gå igång på det. Kanske skulle jag kunna det om jag faktiskt visste att det var en lek. Avtändande om man inte känner någon superbra och nästan blir lite rädd. Så kommunikation är ju a och o här. 

Anonym (Grabb) skrev 2025-02-18 14:30:09 följande:

Det blir väldigt motsägelsefullt när TS skriver att det verkar "oplanerat", men samtidigt när det har förts på tal så verkar TS partner väldigt medveten om vad han gör, och har dessutom själv kommunicerat "lite" kring det gällande "benlåset" och "vill du komma loss"...

Ja, man kan nog konstatera att din partner TS gillar att "hålla fast". Kanske är det någon form av "dominans", kanske vill han "bestämma", och troligtvis så är det en "turn-on" för honom. Kan man anta...

Men det verkar ju inte vara det för dig. Då gör du klokt i att säga det, för din egen skull, men även för hans skull. 

Så får ni ta det därifrån. Det kanske är ett normalt, eller rent av ett "viktigt" inslag för han när det kommer till sex. Då får ni diskutera och så får ni se om ni ska, kan fortsätta ha sex, som båda njuter av. Vart går gränser? Vad är ok? Vad är inte ok? Etc bla bla...

För hur skall ni annars ha det? Han gör det han gör, du säger inte så mycket, men tycker att det känns olustigt, obekvämt, jobbigt...

Bara att börja snacka helt enkelt!

• Lynx123
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-02-18 22:21:48 följande:

Alltihop är väldigt motsägelsefullt. Han är i övrigt så odominant som man kan bli i sängen och vill oftast att jag ska ta för mig av honom. Han är nästan som ointresserad av sin egna njutning och verkar gå igång på att jag kräver min njutning istället genom att nyttja hans kropp. Därför blir jag nog extra förvånad när det händer, didn?t see it coming. Sen är han heller inte så?inte så sexuell. Han är ju intresserad av att ha sex med mig men är långt ifrån typen som tänker på sex hela tiden och vill prata om eller testa nya grejer som vissa andra jag varit med. Då är jag själv en bra mycket mer sexuell varelse. Jag ska ta upp det vid tillfälle, bara fråga vad det där handlar om och säga hur jag känner, det är om inte annat ett bra test. Jag tror, om hela sanningen ska fram, att en av anledningarna till att jag inte sagt ifrån var att jag blev lite nyfiken på om jag skulle kunna gå igång på det. Kanske skulle jag kunna det om jag faktiskt visste att det var en lek. Avtändande om man inte känner någon superbra och nästan blir lite rädd. Så kommunikation är ju a och o här. 
     Det här handlar.inte om vem som har mest sexlust utan om ett beteende som du inte tycker känns bra. Se till att det inte fortsätter.

Svar på tråden Min kille håller fast mig