Anonym (Man orkar...ett tag.) skrev 2025-02-27 16:30:59 följande:
Jag tror man har en slags begränsning i hur länge/hur mycket man orkar ställa upp för någon innan man tar avstånd. Fast hur mycket man pallar vet man inte på förhand.
Sedan kommer den man slutat ställa upp för enbart komma ihåg sista gången denne bad om hjälp och när man inte bara inte hjälpte till utan även stötte bort. Så för dig blir det en radda av saker, för den du stött bort en enda futtig sak.
För att undvika det, hjälp en gång till och därefter informera personen att det här är sista gången jag hjälper dig med något,
Jag tror jag har nått botten nu. Han bad mig om hjälp i måndags med att skriva fakturor , då han jobbar 12 timmars och måste sova när han kom hem . jag sa att jag kan göra det på tisdagen , men då får han skicka underlag. Fick inget underlag, försökt att nå han sen onsdags , idag ringde han upp , va sur otrevlig frågade vad jag /vi vill han . Vi bryr oss ändå inte . Vi vill att hela hans liv ska gå åt helvete , så det är väl lika bra att det gör det . För vi bryr oss ändå inte .
så När han sa till mig ?varför pratar jag ens med dig?? då sa jag , gör inte det då .
då la han bara på . Så nu ser jag chansen i att inte ringa honom mer . Och inte svara när han ringer .