Hjälp mig göra slut
Ovan som jag är efter att ha varit i ett jättelångt förhållande, ett halvlångt (4 år) passionerat som tog slut pga distans, och nu i ett ännu kortare så behöver jag rådfråga er här. Det är en fin kille som tickar in på allt på pappret så att säga. Mina känslor för honom är varma, bara inte så heta tyvärr. Jag önskar mig något mera helt enkelt. Jag kände 1000 gånger starkare i det passionerade förhållandet och det är en saknad. Vi har det så roligt, mysigt och bra. Sexet är fint men jag fantiserar hela tiden om den förre killen (hemskt, jag vet). Men jag känner att om jag redan nu efter ett halvår känner såhär så måste jag bryta. Han kommer att bli chockad eftersom vi har det så fint. Och det smärtar mig att behöva göra honom ledsen. Eftersom vi har det bra så visar jag honom mycket värme och omtanke och det kommer troligen som en blixt från ovan. Hur säger man på ett sätt som är så skonsamt som möjligt? Jag kan väl inte säga hela sanningen, att det känns för svalt, utan tänker att jag får säga att det var för tidigt för mig med en relation efter mitt jättelånga förhållande. Vilket är helt sant också. Men inte hela sanningen. Jag tänker att om jag säger att det är för svalt så kan det lämna utrymme för diskussion, att han vill bättra sig och sånt (hur han nu tänker sig det) eller att jag har för höga krav på en relation. Men om jag säger att jag inte vill ha någon relation alls just nu så blir det enklare. Vill inte skapa utrymme för att det skulle finnas nån chans till att försöka. Usch jag vet varken ut eller in. Tankar?
Det är en annan sak jag tänker på. Jag är inte så bra på att prata om svåra saker, jag blir lätt emotionell och börjar gråta och allt jag hade tänkt säga är som bortblåst. Ofta kommer fel saker ur mig. Vore det helt fel att skriva till honom hur jag känner och be att vi pratar om det efteråt (om han vill)?