• Anonym (Anonym)

Svampinfektion händer??

Min pojkvän har haft flagnande händer till och från i säkert 1 års tid och nu läste jag i en artikel (av en slump) om personer som seglar att dom får hudproblem med händer och bilder på händerna ser exakt ut som min pojkvän när det är som värst.

Båda hans händer flagnar överallt och blir skinn.

I artikeln så stod det "Svampinfektioner som gör att all hud plötsligt sönder och faller av likt ett ormskinn".

Han har aldrig kollat upp detta, men vart ska han gå för att få bäst hjälp??

• Svar på tråden Svampinfektion händer??
  • Anonym (bara)

På vc, naturligtvis. Eller bara köpa en tub cortimyk och se om det hjälper.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (bara) skrev 2025-02-19 10:29:06 följande:

På vc, naturligtvis. Eller bara köpa en tub cortimyk och se om det hjälper.

Tack, ska kolla upp cortimyk! 
  • Anonym (Sprit)

Jag hade en gång en svampinfektion som yttrade sig som skrovliga rodnade fläckar utspridda över hela kroppen. Då blev jag ordinerad att smörja in mig med handsprit så ofta jag orkade. Det kanske kan vara ett alternativ eller komplement till cortimyk.

Oavsett vilken behandlingsmetod man väljer så är det viktig att fortsätta behandlingen ett tag efter att symptomen försvunnit, annars är risken stor att det blossar upp igen.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Sprit) skrev 2025-02-19 11:05:08 följande:

Jag hade en gång en svampinfektion som yttrade sig som skrovliga rodnade fläckar utspridda över hela kroppen. Då blev jag ordinerad att smörja in mig med handsprit så ofta jag orkade. Det kanske kan vara ett alternativ eller komplement till cortimyk.

Oavsett vilken behandlingsmetod man väljer så är det viktig att fortsätta behandlingen ett tag efter att symptomen försvunnit, annars är risken stor att det blossar upp igen.

Tack för svar. Ska säga det till min pojkvän!
  • Anonym (gå till doktorn)

Be han gå till doktorn, det finns ju hjälp att få

• Anonym (Anonym)
    Anonym (gå till doktorn) skrev 2025-02-19 14:20:13 följande:

Han har alltid varit svår att kolla upp sig. Tog han ett år att kolla upp sig för en annan sak hos vc. 

Själv så är jag motsatta, minsta lilla jag känner av något så kontaktar jag vc. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (gå till doktorn) skrev 2025-02-19 14:20:13 följande:

Ska trycka på han lite extra att kolla upp sig, han har också svamp nedre regionerna med just nu och behandlas med det. Han är dock oerhört dålig på att ta läkemedel han får att smörja in sig med och jag får påminna han hela tiden 
Svar på tråden Svampinfektion händer??