Hjälp oss med våra namnförslag (flicka)
Jag och min partner diskuterar nu namn på vårt barn, som ska komma i juni. Vi skulle vilja ha hjälp av er för att se hur andra kan komma att reagera på de namn vi överväger. Jag har gjort en enkät med hjälp av Google formulär, där ni kan betygssätta våra namnförslag.
För mig är det viktigt att hon får ett namn som inte är alltför vanligt - jag vill gärna undvika att hon får två andra klasskompisar med samma namn. Det ska också vara lätt att uttala och stava. Min sambo är ganska inne på fornnordiska namn, vilket jag också är positiv till. Jag vill gärna att namnet ska ha en betydelse som vi gillar. Därför har jag lagt in korta beskrivningar av namnets ursprung och betydelse i enkäten.
Frågorna i enkäten är inte obligatoriska, så tycker ni att det blir för många namn eller att ni inte har någon åsikt om vissa namn, går det bra att skippa dem. Dela gärna och låt andra i hushållet fylla i!
Diskutera gärna vidare i tråden nedan! Kanske har ni något ytterligare förslag som ni tror skulle passa oss?
Länk till enkäten: https://forms.gle/hwv8MvGdCtYdXPjVA