• Anonym (TS)

Hyllad av alla trots att den är hemsk

Har för några år sedan kommit in i en familj där det finns en familjemedlem som super, pratar illa om allt och alla hela tiden. Som hänger ut folk till höger och vänster och berättar andra människors privata saker för vem som helst. 

Jag har valt att tydligt ta avstånd från denna människa. Den här personen kan snabbt svänga vem hon ska prata illa om. 

Familjen tycker om henne massor och att det är häftigt med att ha en tant som är så ärlig. Jag har svårt att se det häftiga med att säga till sina barnbarn att dom är äckligt feta att hon inte ens vill titta på dom för att hon blir distraherad och känner en sådan avsmak. 

När jag sagt bara en sak hon gjort till någon så blir svaret att det alltid finns en annan sida av myntet?. 

Och då kan detta handla om hur hon supit ner sig och sagt att ett av hennes barn som är homosexuell är så hemsk och äcklig, som förstört för henne då hon bara fått bli farmor men pga att dottern är lesbisk så har hon förstört allt för henne som inte han bli mormor? om jag säger att hon uttryckt sig såhär om dottern så är omgivningens uppfattning att hon säger vad hon tycker?.

Vad missar jag? 

• Svar på tråden Hyllad av alla trots att den är hemsk
  • Anonym (Politiska läget)

Du kanske missar familjens politiska hållning. Denna hållning är inte helt ovanlig nuförtiden om du undersöker valresultaten i Europa (och resten av världen som låtsas vara demokratiska men förmodligen snart kommer sluta låtsas vara p g a för få bryr sig och tror att demokrati är självklart samt gratis).

• Anonym (D)

Jag tänker att de både delar en del av hennes gener och att de vuxit upp med att hon är som hon är.

• Xenia

Beklagar att du gift in dig i en så dysfunktinell familj/släkt.

Den hemska människan kan iofs ha ett dolt funktionshinder eller en personlighetsstörnng, kanske andra i familjen med. Men hela familjen är medberoende.

Jag skulle nog inte vilja umgås med någon i den släkten.

Svar på tråden Hyllad av alla trots att den är hemsk