• Anonym (TS)

Fråga folk när dom ska ha barn?

Jag är gravid och har precis börjat på en kurs, jag har inte sagt något om mig själv men direkt börjar folk fråga när barnet kommer. Samma sak när jag går på ica så frågar personalen när jag ska ha barn?. 

Barn kan gå fram till mig på bussen eller tunnelbanan och fråga vilken vecka jag är i, hur länge bebisen legat i min mage?.

Är detta verkligen okej? 

Detta är totala främlingar för mig. 

• Svar på tråden Fråga folk när dom ska ha barn?
  • Bunny s

Klart det är.okej tänker jag.. Du behöver ju inte svara. 
    Men du kan ju omöjligt tänka att din graviditet är en hemlighet för det syns ju. 
    Folk är bara nyfikna på ett positivt sätt. 
    Jag är dock inget fan av att prata med okända människor och vill helst inte bli tilltalad. Men jag skulle inte anse att frågorna var fel av dem. Har varit gravid med stycken själv. När barnet väl kommer så får du vara beredd på frågor där med och folk som kommer fram och pratar med er. 

• Anonym (TS)
    Bunny s skrev 2025-02-20 22:25:45 följande:

Klart det är.okej tänker jag.. Du behöver ju inte svara. 
    Men du kan ju omöjligt tänka att din graviditet är en hemlighet för det syns ju. 
    Folk är bara nyfikna på ett positivt sätt. 
    Jag är dock inget fan av att prata med okända människor och vill helst inte bli tilltalad. Men jag skulle inte anse att frågorna var fel av dem. Har varit gravid med stycken själv. När barnet väl kommer så får du vara beredd på frågor där med och folk som kommer fram och pratar med er. 

Jag har fått frågor tidigare när jag inte varit gravid utan är laktosintolerant? jag har dessutom barn. Har inget problem med att prata med okända. Men att utgå från att en främling är gravid och inte bara svullen är ju rubbat. 
  • Jårdi

Jag tror mest folk söker Kontakt och graviditet/barn brukar ha den effekten på många. Bara le och svara något kort om du inte vill prata 

• Anonym (aa)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-20 22:39:12 följande:
    Jag har fått frågor tidigare när jag inte varit gravid utan är laktosintolerant? jag har dessutom barn. Har inget problem med att prata med okända. Men att utgå från att en främling är gravid och inte bara svullen är ju rubbat. 
    Exakt.
  • Anonym (Jag)

Jag fick barn för några veckor sen och ja det är jättemånga som frågar under graviditeten när barnet kommer osv men har inget emot det så länge de är trevliga. Det var mitt fjärde barn och syntes tidigt så folk började fråga när jag inte var jättelångt gången. Samma sak när bebisen är född , många frågar hur gammal hon är och vad hon heter. Vill man inte så måste man ju inte svara men jag tycker inte det är något fel :) 

• Anonym (Sagor)

Det här är enbart sagor och fantasier I TS huvud. Hon vill att det ska vara värsta grejen, att hon väntar barn och gravid. Och att alla ska uppmärksamma henne.

Förmodligen så bryr sig folk inte ett skit. För det är så vårat samhälle ser ut. Vi sköter oss själva.

Varit gravid 3 ggr, aldrig någonsin att ens EN främling frågat mig. Ännu mindre tänkbart att flera främlingar skulle göra det.  

Du får söka uppmärksamhet någon annanstans. Har du en försummande partner? Oftast bottnar bekräftelse i något. 

Svar på tråden Fråga folk när dom ska ha barn?