• Anonym (Nyfiken själ)

Har vi levt tidigare liv?

Har du någonsin upplevt en stark känsla av déjà vu ? som om du redan varit på en plats du besöker för första gången? Eller känt en oförklarlig samhörighet med en människa du just träffat?

Vissa berättar att deras barn sagt märkliga saker om "innan de föddes" ? detaljerade minnen från ett annat liv eller en annan plats. Kan det vara tecken på tidigare liv, eller finns det en annan förklaring?
    Vad tror ni? Har ni egna upplevelser av detta, eller kanske historier från vänner och familj? Dela gärna era tankar och erfarenheter!
  • Svar på tråden Har vi levt tidigare liv?
  • Anonym (Medial)

Jag tror inte på detta för en enda sekund.

Däremot tror, och vet, jag att vi går vidare till en annan dimension. Och att vi ibland kan mötas igen, bara vi är tillräckligt mottagliga.

• Anonym (Nyfiken själ)
    Anonym (Medial) skrev 2025-02-21 15:37:29 följande:

Jag tror inte på detta för en enda sekund.

Däremot tror, och vet, jag att vi går vidare till en annan dimension. Och att vi ibland kan mötas igen, bara vi är tillräckligt mottagliga.

Intressant synpunkt! När du säger att vi går vidare till en annan dimension, menar du då att vi behåller vårt medvetande och kan återknyta till dem vi känt i detta liv? 
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Nyfiken själ) skrev 2025-02-21 15:41:22 följande:
    Intressant synpunkt! När du säger att vi går vidare till en annan dimension, menar du då att vi behåller vårt medvetande och kan återknyta till dem vi känt i detta liv? 
    Det är svårt att veta, men jag har själv upplevt saker. Oftast i samband med att personen gick bort.
    Men har haft närvaro av själar också som jag inte förstått vem de är/var.

Vill inte gå in närmare på vad jag upplevt då det har en förmåga att trigga igång saker som jag inte vill vara med om.
  • Anonym (Min moster)

Min moster har spännande historier om tidigare liv. Hon har schizofreni så det får tas med en nypa salt, men det är väldigt målande och "levande" när hon berättar.  Som att hon faktiskt upplevt det.

• Anonym (V)

När min mamma dog pratade mitt då 2-åriga barn med henne varje dag. Jag tyckte det var konstigt men tänkte att det var någon lek. Det pågick något år. Mitt barn berättade saker om mormor som hen omöjligt kunde veta något om, tex namnet på hennes första kärlek som drunknade strax innan dom skulle gifta sej och detaljer om vad som hänt. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. 

• Anonym (O)

När min dotter var liten trodde jag ett tag att hon var en reinkarnation av min morfar. Vi hade ett piano i källaren och min morfar var pianospelare när han levde. Ett par gånger spelade min dotter där nere på pianot och jag stelnade till när jag hörde det. Dom slog an på tangenterna på exakt samma sätt. Svårt att förklara på nåt bra sätt, men min morfar spelade på ett särskilt sätt som ingen annan. Men det hände bara några gånger och sen var det inget mer med det. 

• Anonym (Möjligt)

Svårt att veta säkert. Men kanske? Träffade en gång ett medium som berättade om mina tidigare liv.

Det finns en dokumentär om barn som minns tidigare liv som heter The ghost inside my child, som är intressant. 

Svar på tråden Har vi levt tidigare liv?