Har vi levt tidigare liv?
Har du någonsin upplevt en stark känsla av déjà vu ? som om du redan varit på en plats du besöker för första gången? Eller känt en oförklarlig samhörighet med en människa du just träffat?
Har du någonsin upplevt en stark känsla av déjà vu ? som om du redan varit på en plats du besöker för första gången? Eller känt en oförklarlig samhörighet med en människa du just träffat?
Jag tror inte på detta för en enda sekund.
Däremot tror, och vet, jag att vi går vidare till en annan dimension. Och att vi ibland kan mötas igen, bara vi är tillräckligt mottagliga.
Jag tror inte på detta för en enda sekund.
Däremot tror, och vet, jag att vi går vidare till en annan dimension. Och att vi ibland kan mötas igen, bara vi är tillräckligt mottagliga.
Min moster har spännande historier om tidigare liv. Hon har schizofreni så det får tas med en nypa salt, men det är väldigt målande och "levande" när hon berättar. Som att hon faktiskt upplevt det.
När min mamma dog pratade mitt då 2-åriga barn med henne varje dag. Jag tyckte det var konstigt men tänkte att det var någon lek. Det pågick något år. Mitt barn berättade saker om mormor som hen omöjligt kunde veta något om, tex namnet på hennes första kärlek som drunknade strax innan dom skulle gifta sej och detaljer om vad som hänt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Nej tror inte på.något sådant.
När min dotter var liten trodde jag ett tag att hon var en reinkarnation av min morfar. Vi hade ett piano i källaren och min morfar var pianospelare när han levde. Ett par gånger spelade min dotter där nere på pianot och jag stelnade till när jag hörde det. Dom slog an på tangenterna på exakt samma sätt. Svårt att förklara på nåt bra sätt, men min morfar spelade på ett särskilt sätt som ingen annan. Men det hände bara några gånger och sen var det inget mer med det.
Svårt att veta säkert. Men kanske? Träffade en gång ett medium som berättade om mina tidigare liv.
Det finns en dokumentär om barn som minns tidigare liv som heter The ghost inside my child, som är intressant.