• denvirriga

Gravid eller inte?

Hej! Gör ett nytt inlägg. Ska förklara lite kortfattat. 

Jag äter inte p-piller, slutat med dem för 4år sen. Min mens kommer alltid när den ska och varar i 4-5dagar och inga problem annars, Jag och min gubbe kör så kallat ?finska rycket?. 

Min mens kom på den dagen den skulle men var bara brun färgad men tänkte inte mera på det då det var början på den, stoppade i en binda och åkte till jobbet! Gick på toa men det hade knappt kommit något? När jag kom hem så var det likadant, det var lite brun/rosa. Dag 2 kom det knappt något och jag behövde inte något skydd. 

Har haft en konstig uppblåst mage, har Väldigt ont/ömma bröstvårtor och lite molvärk till och från men inte alls som mensvärk. Har tagit tester men det visar negativt? Mens dag 6 idag men den varade i 2dagar och den var endast brun. 

har någon varit med om liknande? Kan man plussa senare?

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Anonym (?)

Gå och köpa ett test kanske?

• Anonym (?)
    denvirriga skrev 2025-02-26 15:05:47 följande:

Som jag skrivit har jag testat men det kanske inte du läste 🙂

2 dagar senare, men ja, jag missade faktiskt det, ber om ursäkt, tänkte skriva ett tilläggssvar men skippade det. Har du testat igen? Ibland kan det visa lite senare men det brukar ändå visa iaf svagt innan,  Vill du ha barn? Har du barn?

Vi körde också avbrutet och det var ett par gånger jag var bensäker på att jag var gravid (2 barn redan) men det var inget, när jag sen blev gravid med med 3an "på riktigt" så visste jag direkt att nu var det på allvar, har man mycket annat som stressar osv så kan kroppen luras så att säga, ju mer man tänker och känner så ännu mer symptom får man, I din sist hade jag nog tagit ett till test och sen försökt att liksom inte tänka på det eller hur man ska säga, hade nästa mens också blivit annorlunda så hade jag kontaktat gyn/barnmorska iaf för råd. MEN om du absolut inte vill ha barn så vill man ju veta så fort som möjligt förstår jag ju, eller man vill väl veta oavsett men om det är abort som är aktuellt så vill man ju veta så fort som möjligt så kan förstå att du känner dig stressad, samtidigt så har du gjort flera test som visar negativt så känns det som att något borde ha visat och hade jag gjort mer än 2 test som var negativa så hade jag iaf försökt släppa det och tänkt att det kan bero på 1000 olika faktorer, mensen är så lurig på det sättet och när jag har haft mycket stress mentalt så är det helt åt helskotta med konstiga blödningar olika sorters dagar.

Jag kom även på att gången innan senaste mensen var min jättekonstig, blödde som dag 1 i 2,5 dag sen ingenting och dag 4 var det översvämningar typ, då googlade jag och hittade att man kunde få som en liten "propp" typ som stoppade upp och sen kom det ut, ursäkta för info men den gången hade jag väldigt mycket klumpar som kom ut när jag kissade men det kommer nästan inget på skyddet första dagarna, men sen när det släppte så gick kom det, maken är steriliserad så jag visste att jag iaf inte var gravid men undrade lite
Svar på tråden Gravid eller inte?