• Vem vet något

Min flickvän som inte vill ha sex

Hej jag vet att liknade trådar har funnits, men jag skulle vilja lyfta fram den igen för att höra andra åsikter ytterligare och lite mera konkret vad andra tycker om  detta. lite kort om mig jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och hans flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan, vårat sexliv har varit helt underbart, men det senaste året var det mesta vart efter hennes villkor, vi kanske har haft sex ingång i månaden, jag försökte prata med henne angående detta , jag försökt att tillfredsställa henne på så vis som jag vet. Hon uppskattar det förut. Men nu känns det mera som att jag är ensam i förhållande att jag är den klängig personen och hon bara finns, nu känns som att jag inte får någon uppskattning. Ingen kärlek inget sex, jag försöker ta på henne och hon avvisa mig, hon försöker inte ens ta på mig utan jag behöver lägga hennes hand på mig. 

om du tänker dig att du är i ett förhållande du har en kvinna framför dig som du älskar man får inte tag på henne och när du försöker tillfredsställa henne så blir du avvisad. Vad gör man? hur tänker man? vad kan jag göra bättre?

det enda jag ville va att ha lite sex och känna över närheten av min kvinna som jag bor tillsammans med. Det känns som att det inte räcker till att jag inte gör något för att kunna tillfredsställa henne. 

jag har pratat med henne om detta, men det enda jag får höra är att hon är trött att hon inte orkar

vad gör jag?
    jag tänker ni?

sex för mig är något vackert du bekräftar din Partner att ni älskar varandra, men är tillfredsställa mot varandra, 

men istället så känner jag mig ensam fast jag är förhållande.

vill gärna höra en kvinnas åsikt kan en kvinna tappa sitt sex lust så här pass mycket. så snälla ge mig råd

men helt underbar kvinna egentligen men när det kommer till sex så finns hon inte det

• Svar på tråden Min flickvän som inte vill ha sex
  • molly50

Något många män verkar ha svårt att förstå är den press man som kvinna kan känna av att det förväntas sex så fort man ger en puss och kram eller bara vill sitta bredvid i soffan och mysa framför en film eller så.
    Det kan göra att sexlusten till slut minskar eller avtar helt.
    Jag tror att det kan vara en bra idé om TS låter sin flickvän vara ett tag så hon slipper känna den pressen.
    Jag förstår att det kan kännas svårt,men det kan göra att hon slappnar av och återfår lusten.
    Så det kan vara värt att prova.

• Anonym (Hej)

Jag förlorade sexlusten till mitt ex för att jag kände mig som en mamma till honom. 

han kom bara hem, stöka ner i köket och drog iväg till kompisar. Hjälpte inte till hemma om jag inte aktivt bad honom göra det.

De som hände var helt enkelt att våra roller skiftades, han blev barnslig och jag tyckte det var omanligt och fruktansvärt avtändande.

Men de var väl egentligen inte de stora problemet, han sårade mig på olika sätt väldigt mycket och jag tappa tilliten och hoppet om vår relation. kändes som jag behövde uppfostra honom helt och hållet och lära honom hur man ska vara i ett förhållande och där dog det ut tillslut.  Jag trodde att jag ville vara med honom men så var det nog inte för så fort han ville ha sex blev jag äcklad.

Kändes som att jag låg med mitt barn, det var en hemsk känsla, och de gjorde de inte bättre att han tog 0 ansvar hemma och sen kunde komma in i sovrummet med stånd. Nej fyfan det var verkligen hemskt.

• Anonym (Hej)

Vill också tillägga att min sambo jag har idag är väldigt bra på de sättet att han inte ligger på hela tiden, vi kan ligga och mysa utan att han får stånd och vill tafsa. Han kan få stånd men ändå inte make a move , vilket gör att jag inte känner press.

ännu bättre är de när han kysser mig och jag blir kåt men han inte vill, då känns de lite spänning i luften och jag får åtrå honom , och inte hela tiden tvärtom.

de är väldigt sexigt med en man som inte alltid är sugen och alltid suktar efter sex, och att världen Inte snurrar runt att få ha sex hela tiden.

• Anonym (Japp)
    Bagar Bengtsson skrev 2025-02-26 08:48:29 följande:

En av de största myterna är det här med att man är för trött. Visst kan det vara så stundvis men det handlar oftast om att man har förlorat attraktionen till den andre.

Männen här inne får nästan uteslutande rådet att "Hjälpa till, avlasta" utan att det nånstans att står att han är lat och inte redan drar sitt strå till stacken. Ibland kan det vara att han ska uppsöka gymmet.

Kvinnan får inte dessa råd och GUD förbjude om man sa att hon skulle gå till gymmet.

Vi har alla någon, kanske en själv som avslutat en relation där sexlivet varit bristande och allt mer sällan. När vi träffar en ny så får vi helt nya krafter och knullar återigen som kaniner. Det handlar inte om att man är trött utan man har helt enkelt blivit less på den andra och jag tror kvinnan blir less snabbare.

Ja, hon är inte för trött, hon har bara tappat lusten. Och har hon tappat lusten så är det mest effektiva att helt enkelt göra slut och hitta någon ny som VILL ha sex-
    Det spelar ingen roll hur mycket TS ger henne space, hur ointresserad han låtsas vara av sex, hur mycket eller lite han kommunicerar osv.

Har hon tappat lusten och HON SJÄLV inte vill fixa det så är det bättre att sluta slösa bort sina egna sexuella år och bara göra slut, hitta någon som vill ha sex medan du fortfarande är ung och kåt TS
  • Anonym (Japp)
    molly50 skrev 2025-03-03 18:35:41 följande:

Något många män verkar ha svårt att förstå är den press man som kvinna kan känna av att det förväntas sex så fort man ger en puss och kram eller bara vill sitta bredvid i soffan och mysa framför en film eller så.
    Det kan göra att sexlusten till slut minskar eller avtar helt.
    Jag tror att det kan vara en bra idé om TS låter sin flickvän vara ett tag så hon slipper känna den pressen.
    Jag förstår att det kan kännas svårt,men det kan göra att hon slappnar av och återfår lusten.
    Så det kan vara värt att prova.

Kanske bättre då att leta efter en kvinna som har ungefär samma intresse för sex som man själv har, istället för att låtsas inte ha intresse för sex, vilket ändå inte kommer funka för att göra henne mer intresserad av det.
  • molly50
    Anonym (Japp) skrev 2025-03-04 11:19:36 följande:
    Kanske bättre då att leta efter en kvinna som har ungefär samma intresse för sex som man själv har, istället för att låtsas inte ha intresse för sex, vilket ändå inte kommer funka för att göra henne mer intresserad av det.
    Ja,det håller jag med dig om. Då får även hon chansen att träffa någon som kanske kompletterar henne bättre när det kommer till sex.

Jag lever t ex tillsammans med en man vars hela liv inte kretsar kring sex.
    Vi kan ligga och mysa utan förväntningar om att det behöver leda till sex.
    Och detta har lett till att jag oftast är den som tar initiativet till sex.
    Och även om vi har haft svackor ibland (vilket jag tror är ganska vanligt när man har varit tillsammans i 20+ år) så har vi alltid lyckats hitta tillbaka till varandra.
    Vi älskar varandra väldigt mycket och respekten finns och det är en av de viktigaste grunderna för att det ska fungera,tror jag.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ombytlig) skrev 2025-02-28 13:30:29 följande:
    Kan skriva under på det här. Och när jag pratar med mina väninnor så kryper det oftast fram efter ett tag att det är lika för dom.

Man tröttnar efter ett tag på det här. Speciellt om killen har tjatat länge. Har inget att göra med "hushållsysslor". Vilket trams! 

Tröttnar på vad exakt? 

• Anonym (Ombytlig)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-04 13:13:50 följande:

Tröttnar på vad exakt? 

Ja, vad tror du tråden handlar om. Läs igen! Sex!!
  • Anonym (fdPåJakt)
    Vem vet något skrev 2025-02-23 12:15:45 följande:
    Min flickvän som inte vill ha sex

Hej jag vet att liknade trådar har funnits, men jag skulle vilja lyfta fram den igen för att höra andra åsikter ytterligare och lite mera konkret vad andra tycker om  detta. lite kort om mig jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och hans flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan, vårat sexliv har varit helt underbart, men det senaste året var det mesta vart efter hennes villkor, vi kanske har haft sex ingång i månaden, jag försökte prata med henne angående detta , jag försökt att tillfredsställa henne på så vis som jag vet. Hon uppskattar det förut. Men nu känns det mera som att jag är ensam i förhållande att jag är den klängig personen och hon bara finns, nu känns som att jag inte får någon uppskattning. Ingen kärlek inget sex, jag försöker ta på henne och hon avvisa mig, hon försöker inte ens ta på mig utan jag behöver lägga hennes hand på mig. 

om du tänker dig att du är i ett förhållande du har en kvinna framför dig som du älskar man får inte tag på henne och när du försöker tillfredsställa henne så blir du avvisad. Vad gör man? hur tänker man? vad kan jag göra bättre?

det enda jag ville va att ha lite sex och känna över närheten av min kvinna som jag bor tillsammans med. Det känns som att det inte räcker till att jag inte gör något för att kunna tillfredsställa henne. 

jag har pratat med henne om detta, men det enda jag får höra är att hon är trött att hon inte orkar

vad gör jag?
    jag tänker ni?

sex för mig är något vackert du bekräftar din Partner att ni älskar varandra, men är tillfredsställa mot varandra, 

men istället så känner jag mig ensam fast jag är förhållande.

vill gärna höra en kvinnas åsikt kan en kvinna tappa sitt sex lust så här pass mycket. så snälla ge mig råd

men helt underbar kvinna egentligen men när det kommer till sex så finns hon inte det

Om hon är ovillig och ni inte hittar tillbaka till varandra... bryt upp, eller vänj dig vid en miserabel framtid med depression och miserabelt sexliv. Sex är nästan alltid klistret som håller ihop en relation. Är man inte lika på det sexuella planet, fungerar inte relationen heller.
    Det finns undantag, men så är det för de flesta människor. En del väljer att leva tillsammans olyckliga, pga barn, ekonomi etc, medan andra tar steget att söka sin lycka på annat håll. Du bestämmer själv över din framtid och hur du vill ha det.
  • Anonym (Göran)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-03 22:45:17 följande:

Jag förlorade sexlusten till mitt ex för att jag kände mig som en mamma till honom. 

han kom bara hem, stöka ner i köket och drog iväg till kompisar. Hjälpte inte till hemma om jag inte aktivt bad honom göra det.

De som hände var helt enkelt att våra roller skiftades, han blev barnslig och jag tyckte det var omanligt och fruktansvärt avtändande.

Men de var väl egentligen inte de stora problemet, han sårade mig på olika sätt väldigt mycket och jag tappa tilliten och hoppet om vår relation. kändes som jag behövde uppfostra honom helt och hållet och lära honom hur man ska vara i ett förhållande och där dog det ut tillslut.  Jag trodde att jag ville vara med honom men så var det nog inte för så fort han ville ha sex blev jag äcklad.

Kändes som att jag låg med mitt barn, det var en hemsk känsla, och de gjorde de inte bättre att han tog 0 ansvar hemma och sen kunde komma in i sovrummet med stånd. Nej fyfan det var verkligen hemskt.

Det är ju så det blir om relationen ser ut som er gjorde.  

Som ett par ska man dela på ansvaret och sysslorna.  

mitt äktenskap var tvärtom. Jag som man hade svårt att leva i stök och kaos.  Min partner såg inte behoven och prioriterade väldigt fel.  

Jag trivs inte om det är stökigt och oorganiserat runt omkring mig.  

Det tog död på äktenskapet.  Även i hur vi fostrade barnen var vi oense om.  

Jag ansåg att barnen ska hjälpa till för att få förståelse för hur viktigt det är att ordning och reda underlättar livet samt att de ska få förståelse och respekt för vuxnas roll och att städa fixa är jobbigt men viktigt för att det ger trivsel trygghet och faktiskt också gemenskap. 

jag var också noga med att vi skulle göra något roligt när alla hade gjort sysslorna. 

även att passa tider är viktigt.  

• Vem vet något

Hej låt mig klargöra en sak. Jag läste igenom alla kommentarer och kommer mestadels rikta mig mot de som har gett något vettigt att säga ( bra kommentarer).

jag har varit ensamstående pappan till mina tre barn. Jag har inga gemensamma jag och min flickvän som jag lever med idag.

hon jobbar och kommer hem hon hjälper till ibland med vardagssysslor men a . Jag jobbar, jag studerar, jag lagar mat, jag städar och tar hand om allt i hushållet. Jag vaknar varje dag klockan 7. Lämna mina barn, hämta mina barn och laga mat till allihopa, Hon lagar sällan maten Det är inte mycket till hjälp om man ska säga det på det sättet jag får av henne. ni får sin and rum och allting jag ge hennes space liksom men jag får ingen uppskattning tillbaka, jag vet hur man ska förföra henne för att hon ska komma igång men hon vill inte för att hon är trött.  

det fanns en tid där jag började göra likadant tillbaka även att man inte ska göra så så jag vet vad ni kommer kommentera om detta men iallafall men då undrar hon varför jag inte håller om henne. Krama henne pussa henne och jag svarar tillbaka det är så här jag kände att jag har från dej till mig , du kommer aldrig själv till mig men jag ska komma till dej,

jag har föreslagit många idéer men hon trött. Jag vill inte lämna henne för jag älskar henne men jag vill bli sedd av henne. det enda jag vill är att få den kärleken tillbaka som jag försöker ge henne Men hon stöter bort allt jag gör till henne och det blir att jag dömmer mig själv i allt. men jag tjatar inte ens efter sex. 

man blir inte så kåt liksom om vi ligger i sängen jag pussar henne och hon säger aha du vill ha lite raitan tajtan utan att det är ens en sån stämning.. men då dög det till henne  men förstå mig rätt ?

blir du kåt om någon frågar dej vill du ha lite raitan tajtan ?  när hon inte ens kysser dej eller tar på dej 

jag hoppas att ni tolkar mig rätt . jag är en vuxen man som tar hand om mina barn på heltid lägger inget stort ansvar på henne att ta hand om mina barn, men mina barn såg henne som en bonusmamma en gång i tiden men dom ser själva att något inte stämmer med henne eller med oss. 

• molly50
    Vem vet något skrev 2025-03-05 19:06:37 följande:

Hej låt mig klargöra en sak. Jag läste igenom alla kommentarer och kommer mestadels rikta mig mot de som har gett något vettigt att säga ( bra kommentarer).

jag har varit ensamstående pappan till mina tre barn. Jag har inga gemensamma jag och min flickvän som jag lever med idag.

hon jobbar och kommer hem hon hjälper till ibland med vardagssysslor men a . Jag jobbar, jag studerar, jag lagar mat, jag städar och tar hand om allt i hushållet. Jag vaknar varje dag klockan 7. Lämna mina barn, hämta mina barn och laga mat till allihopa, Hon lagar sällan maten Det är inte mycket till hjälp om man ska säga det på det sättet jag får av henne. ni får sin and rum och allting jag ge hennes space liksom men jag får ingen uppskattning tillbaka, jag vet hur man ska förföra henne för att hon ska komma igång men hon vill inte för att hon är trött.  

det fanns en tid där jag började göra likadant tillbaka även att man inte ska göra så så jag vet vad ni kommer kommentera om detta men iallafall men då undrar hon varför jag inte håller om henne. Krama henne pussa henne och jag svarar tillbaka det är så här jag kände att jag har från dej till mig , du kommer aldrig själv till mig men jag ska komma till dej,

jag har föreslagit många idéer men hon trött. Jag vill inte lämna henne för jag älskar henne men jag vill bli sedd av henne. det enda jag vill är att få den kärleken tillbaka som jag försöker ge henne Men hon stöter bort allt jag gör till henne och det blir att jag dömmer mig själv i allt. men jag tjatar inte ens efter sex. 

man blir inte så kåt liksom om vi ligger i sängen jag pussar henne och hon säger aha du vill ha lite raitan tajtan utan att det är ens en sån stämning.. men då dög det till henne  men förstå mig rätt ?

blir du kåt om någon frågar dej vill du ha lite raitan tajtan ?  när hon inte ens kysser dej eller tar på dej 

jag hoppas att ni tolkar mig rätt . jag är en vuxen man som tar hand om mina barn på heltid lägger inget stort ansvar på henne att ta hand om mina barn, men mina barn såg henne som en bonusmamma en gång i tiden men dom ser själva att något inte stämmer med henne eller med oss. 

Har ni funderat på parterapi?
    Det verkar som att ni kan behöva lite hjälp att kommunicera.
    Vill hon inte det eller det inte funkar och allt lunkar på på samma sätt så kanske du ändå ska fundera på att lämna.
    Du mår uppenbarligen inte bra av det här och dina barn märker det.
    Och så vill du väl inte att det ska fortsätta?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Göran) skrev 2025-03-05 16:30:15 följande:

Det är ju så det blir om relationen ser ut som er gjorde.  

Som ett par ska man dela på ansvaret och sysslorna.  

mitt äktenskap var tvärtom. Jag som man hade svårt att leva i stök och kaos.  Min partner såg inte behoven och prioriterade väldigt fel.  

Jag trivs inte om det är stökigt och oorganiserat runt omkring mig.  

Det tog död på äktenskapet.  Även i hur vi fostrade barnen var vi oense om.  

Jag ansåg att barnen ska hjälpa till för att få förståelse för hur viktigt det är att ordning och reda underlättar livet samt att de ska få förståelse och respekt för vuxnas roll och att städa fixa är jobbigt men viktigt för att det ger trivsel trygghet och faktiskt också gemenskap. 

jag var också noga med att vi skulle göra något roligt när alla hade gjort sysslorna. 

även att passa tider är viktigt.  

Ja men precis, hennes syn på hur hushållet skulle skötas dvs hållas rent osv smittade ju förmodligen av sig i att hon inte tyckte barnen skulle få ta ansvar hemma eftersom hon själv inte gjorde det.

Jag är som du, vill ha ordning och reda i hemmet och att allt har sin ordning. 

Svårt att finna ro och frid i ett stökigt hem tycker jag, men har vänner som struntar fullständigt i om det ser ut som ett bombnedslag hemma. Kommer aldrig förstå det där Riktigt men vi alla är olika.

precis som du säger är ju hemmet en trygg plats och en atmosfär där man ska trivas och må bra, svårt att finna den där attraktionen till varandra också om man är alldeles för olika i vad man uppskattar på en daglig basis.
    måste bara fråga, bodde ni inte tillsammans innan ni skaffade ungar? var ditt ex alltid lite stökig av sig eller kom det med tiden? 

• BjästaBo

Lämna henne, ingen ska gå genom livet utan att få sex. Nej du har inte rätt till sex med henne, sluta tjata, vill hon inte så respektera det och gå vidare. Så enkelt är det.

Svar på tråden Min flickvän som inte vill ha sex