• Vem vet något

Förhållande utan sex

Hej jag vet att liknade trådar har funnits, men jag skulle vilja lyfta fram den igen för att höra andra åsikter ytterligare och lite mera konkret vad andra tycker om  detta. lite kort om mig jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och en flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan, vårat sexliv har varit helt underbart, men det senaste året har det mesta vart efter hennes villkor, vi kanske har haft sex en gång i månaden ( om man har tur ), jag försökte prata med henne angående detta,  jag har försökt att tillfredsställa henne på så vis som jag vet hon har uppskattat, Hon uppskattar det förut. Men nu känns det mera som att jag är ensam i förhållande att jag är den klängig personen och hon bara finns, nu känns som att jag inte får någon uppskattning. Ingen kärlek inget sex, jag försöker ta på henne och hon avvisa mig, hon försöker inte ens ta på mig utan jag behöver lägga hennes hand på mig. 

om du tänker dig att du är i ett förhållande du har en kvinna framför dig som du älskar man får inte tag på henne och när du försöker tillfredsställa henne så blir du avvisad. Vad gör man? hur tänker man? vad kan jag göra bättre?

det enda jag ville va att ha lite sex och känna över närheten av min kvinna som jag bor tillsammans med. Det känns som att det inte räcker till att jag inte gör något för att kunna tillfredsställa henne. 

jag har pratat med henne om detta, men det enda jag får höra är att hon är trött att hon inte orkar

vad gör jag?
    jag tänker ni?

sex för mig är något vackert du bekräftar din Partner att ni älskar varandra, men är tillfredsställa mot varandra, 

men istället så känner jag mig ensam fast jag är förhållande.

vill gärna höra en kvinnas åsikt kan en kvinna tappa sitt sex lust så här pass mycket. så snälla ge mig råd

men helt underbar kvinna egentligen men när det kommer till sex så finns hon inte det

• Svar på tråden Förhållande utan sex
  • Vem vet något
    Dexter dot com skrev 2025-02-23 14:18:08 följande:

Om man är attraherad av sin partner och vill ha sex så hittar man orken fast man är trött. Låter som hon inte är attraherad av dig längre. Om hon är bra för övrigt så ge henne en chans och gå till en parterapeut och red ut vad som förändrats.

Känns som jag get chans på chans men att jag misslyckas 
  • Dexter dot com
    Vem vet något skrev 2025-02-23 14:25:09 följande:
    Känns som jag get chans på chans men att jag misslyckas 
    Just därför ska ni ta hjälp av en utomstående .
  • Vem vet något
    Anonym (Nimbus) skrev 2025-02-23 14:23:06 följande:

Tycker du låter ynkligt "det enda jag vill ha är lite sex"

Sånt uppfattas som oattraktivt. Det är ingenting som får lusten att väckas för en kvinna.

Jag skulle gissa att erat förhållande är på upphällningen tyvärr. Du behöver agera som en vuxen människa inte som hennes barn.

Kanske var fel formulerat just? ha lite sex?, o det är jag som har barn inte hon. 

hur kan det tolkas att jag inte  agera som en vuxen om du läser texten igen och försöker tolka det rätt , sex är något vacker intimt och något jag saknar hos min kvinna jag lever med, men problemet är hon inte vill ta emot min kärlek (menar då inte sex), jag försöker ge henne respekt, andrum, kärlek , omsorg, allt men hon är inte mottaglig. 

min fråga i den här tråder går ut på igenkligen kan ens sexlust bara försvinna. just nu känns det som jag bor ihop med en vän och inte min flickvän i ett förhållande.

försök snälla tolka det rätt och inte försöka låta det som att jag inte är en vuxen person. 

mitt liv går ut på mina 3 barn jag har på heltid och en flickvän som inte känner samma sak som jag och jag försöker hitta lösningar för att göra alla nöjda .

• Meddelande borttaget
  • Vem vet något
    Violetten91 skrev 2025-02-24 10:32:51 följande:

Hon är väl trött på att vara heltidsmorsa till din avkomma.

A okej vi leker med tanken det är så. Varför inte säga det rakt ut , det är inte bara mej hon sårar hon sårar även 3 barn som tycker om henne väldigt mycket plus sig själv att vara kvar i förhållandet hon inte är nöjd med isf?
  • Meddelande borttaget
  • Vem vet något
    Violetten91 skrev 2025-02-24 11:47:02 följande:

Jag vet att det här kommer låta jättekonstigt men vad tror du om att prata med henne om varför hennes sexlust är obefintlig?

Har gjort det men får bara svar att hon är trött och orkar inte. absolut kan man vara trött o allt men det är konstant att hon är trött och orkar inte som jag får som svar från henne
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fs)

Tyvärr kompis du kommer aldrig få rätsida på detta, jag har varit där själv o känner väl 20 män som också har varit där,, ingen har lyckats vända på det till att bli mera sex, när hon väl börjat skruva ner lågan går det bara åt ett håll,, tyvärr, du vet väl antagligen själv dina alternativ?

• Anonym (4545)

Jag undrar om du ser något annat syfte med ert förhållande än (avsaknaden) av sex.
    Du skriver inte om når annat, så jag undrar om det är nåt annat med henne som di värdesätter?

• Vem vet något
    Violetten91 skrev 2025-02-24 12:16:56 följande:
    Hur ser arbetsfördelningen i hemmet ut?
    vi båda arbetar heltid. Jag studerar samtidigt jag tar hand om hemmet jag tar hand om mina egna barn. det är som att jag är ensam i ett förhållande och får göra allting själv
  • Vem vet något
    Anonym (4545) skrev 2025-02-24 12:21:08 följande:

Jag undrar om du ser något annat syfte med ert förhållande än (avsaknaden) av sex.
    Du skriver inte om når annat, så jag undrar om det är nåt annat med henne som di värdesätter?

Som jag skrev i texten. Hon är en helt underbar kvinna när hon väl ger 100 % till mig men just nu så får jag ingenting av henne. nu är det mera som att hon ger mig 50 % bara inte ens det och även hur mycket jag försöker att ge henne 100% så känns det som att du inte räcker till. Jag ger henne. som jag skrivit i texten också att hon är helt underbar men jag vet inte om det är normalt. Det är ett förhållande utan sex
  • Anonym (Nimbus)
    Vem vet något skrev 2025-02-24 10:25:27 följande:

Kanske var fel formulerat just? ha lite sex?, o det är jag som har barn inte hon. 

hur kan det tolkas att jag inte  agera som en vuxen om du läser texten igen och försöker tolka det rätt , sex är något vacker intimt och något jag saknar hos min kvinna jag lever med, men problemet är hon inte vill ta emot min kärlek (menar då inte sex), jag försöker ge henne respekt, andrum, kärlek , omsorg, allt men hon är inte mottaglig. 

min fråga i den här tråder går ut på igenkligen kan ens sexlust bara försvinna. just nu känns det som jag bor ihop med en vän och inte min flickvän i ett förhållande.

försök snälla tolka det rätt och inte försöka låta det som att jag inte är en vuxen person. 

mitt liv går ut på mina 3 barn jag har på heltid och en flickvän som inte känner samma sak som jag och jag försöker hitta lösningar för att göra alla nöjda .

Ärligt talat. Hon vill inte ha sex med dig för att du inte agerar som en vuxen. Sen kan du säkert försöka teoretisera om att det handlar om henne, och visst, det kanske det gör. Men inte på det sättet du tror. En vuxen man hade visat passion, inte ynkat sig och bett och gnällt med att vilja ha lite sex. Det blir ju som en slags förväntad tjänstgöring för henne som du känner dig tacksam över efteråt. Förstår du? Skulle nog få lusten att sina för vilken kvinna som helst. Var det det som gjorde att tidigare förhållanden torkade upp? 

Ja, jag vet att det låter hårt, men du behöver nog veta det här. Det är så uppenbart.
Svar på tråden Förhållande utan sex