• Anonym (Dåligt samvete)

Gå till jobbet om man fortfarande är lite sjuk?

Varit sjuk i en vecka och varit borta 5 hela arbetsdagar. Haft världens influensa från helvetet med feber, ont i kropp, hals, bihålor, snuva och hosta. Nu är jag bara jävligt hes, hostar och är snorig. Ganska trött och seg efter denna vecka såklart men står på benen iaf. 

Jag känner att jag varit borta för länge från jobbet som det är och vill ju gå till jobbet imorgon för att slippa mitt dåliga samvete samtidigt som jag inte vill gå då jag är osäker på om jag kommer orka/klara av det för att jag inte är 100% frisk. Har ju inte hunnit återhämta mig ordentligt. 

Vad säger ni? Hade ni gått? Eller hur hade ni resonerat? 

• Svar på tråden Gå till jobbet om man fortfarande är lite sjuk?
  • Kvinna7

Nej. Hade sett till att få återhämtning. Sen beror det ju på vad man arbetar med också. 

• Anonym (Friskare)

Att se till att återhämta sig ordentligt är ett sätt att hålla sig frisk i längden. Sedan jag började göra så så har jag något längre, men betydligt färre, sjukskrivningar.

• Anonym (Mm)

Vad arbetar du med?

Jag hade arbetat hemma, men det kan ju inte alla. 

• Anonym (S)

Jag är sällan sjuk och är aldrig hemma längre än nödvändigt. Jag hade återgått till tjänst imorgon.
    Har kontorsjobb.

• Cartjan1

Vanligtvis så skulle jag nog sagt att om du känner dig ok så gå även om du inte är helt hundra. Men det verkar cirkulera en hemsk influensa i år som också är väldigt långdragen som kastas fram och tillbaka så jag skulle därför säga var hemma tills du är helt återställd, för både din och andras skull.

Min make gick tillbaka förtidigt,  insjuknade snabbt igen och är nu inne på sin tredje sjukvecka och det var läkaren som sjukskrev som berättade om att det är många nu som behöver vara hemma länge och att det mycket beror på att folk har för bråttom tillbaka. Smittan försvinner aldrig och immunförsvaret hinner inte återhämta sig. Det är med utgång av detta som jag gav det svar jag gjorde.

Oavsett så hoppas jag att du snart får må bättre!

• Anonym (Dåligt samvete)
    Anonym (Mm) skrev 2025-02-23 20:48:57 följande:

Vad arbetar du med?

Jag hade arbetat hemma, men det kan ju inte alla. 

Nu är det några dagar sent svar men jag är montör så i mitt fall är det svårt att jobba hemifrån. Kändes lite bättre morgonen efter men fortfarande inte helt frisk. Nu efter fem dagars jobb är jag fortfarande inte frisk. Snuva och täppt emellanåt. Så ångrar att jag faktiskt inte stannade hemma längre. 
Svar på tråden Gå till jobbet om man fortfarande är lite sjuk?