• Anonym (Otroligt kär)

Jag tror fortfarande att detta är en dröm......

Jag är en kvinna på snart 47 år som tidigare haft otur i livet när det gäller män. Jag har nöjt mig med män som inte bekräftat mig eller sett mig på det vis jag önskar. Jag är en väldigt känslosam människa, behöver mycket bekräftelse och närhet samt är även noga med att ge bekräftelse och närhet. Jag ger även allt i ett förhållande och om det känns bra vill jag naturligtvis träffa personen så mycket som möjligt.

För tre månader "sprang" jag på en man som har visat sig ha allt det jag tidigare saknat. Han är oerhört känslosam, bekräftar mig, både med ord och handling. Han är även väldigt mycket för närhet så när vi ses är vi i stort sett nära varandra hela tiden. Vi saknar varandra otroligt mycket när vi inte ses och sover tillsammans flera dagar i veckan. Han, precis som jag har ett stort bekräftelsebehov och jag älskar att överösa honom med komplimanger. Jag blev förvånad över att ha träffat en sådan man, trodde inte det fanns. 

Fler som på äldre dar träffat partners ni drömt om hela livet?

• Svar på tråden Jag tror fortfarande att detta är en dröm......
  • Anonym (Samma)

Jag känner igen mig. Jag träffade min drömman för 2 år sedan och då hade jag nästan gett upp hoppet om att hitta en bra man.  Det var en före detta kollega som alltid fanns där för mig när jag hade problem på jobbet en period. Mina känslor växte från att tycka om honom väldigt mycket som vän till att bli störtkär. Han är en helt annan typ av man än de jag dragits till tidigare men nu ser jag honom som den ideala mannen. 

• Anonym (För gammal)

Nej slutade dejta när jag var 36. Är svagt 40. Har det riktigt skönt. Är inte förälskelse och att vara kär något som passerar relativt fort ändå. Efter ett tag, blir det ju vanlig vardag i alla fall. Är inte som att den känslan håller i sig för evigt. 

Är förvånad att folk fortfarande hittar och orkar hålla på med sådant när dom närmar sig 50 nästan.

Tycker jag redan är för gammal för sådant där.

• Anonym (För gammal)

* snart 40 , är kvinna ska tilläggas.

• Anonym (H)
    Anonym (Otroligt kär) skrev 2025-02-24 14:26:51 följande:
    Jag tror fortfarande att detta är en dröm......

Jag är en kvinna på snart 47 år som tidigare haft otur i livet när det gäller män. Jag har nöjt mig med män som inte bekräftat mig eller sett mig på det vis jag önskar. Jag är en väldigt känslosam människa, behöver mycket bekräftelse och närhet samt är även noga med att ge bekräftelse och närhet. Jag ger även allt i ett förhållande och om det känns bra vill jag naturligtvis träffa personen så mycket som möjligt.

För tre månader "sprang" jag på en man som har visat sig ha allt det jag tidigare saknat. Han är oerhört känslosam, bekräftar mig, både med ord och handling. Han är även väldigt mycket för närhet så när vi ses är vi i stort sett nära varandra hela tiden. Vi saknar varandra otroligt mycket när vi inte ses och sover tillsammans flera dagar i veckan. Han, precis som jag har ett stort bekräftelsebehov och jag älskar att överösa honom med komplimanger. Jag blev förvånad över att ha träffat en sådan man, trodde inte det fanns. 

Fler som på äldre dar träffat partners ni drömt om hela livet?

Hela livet går inte ut på att va kär eller leva med nån. Är 32 och redan trött på de flesta killar, jag älskar min kk men skulle aldrig orka bo med honom då jag har barn. Hoppas aldrig vår relation tar slut. Har känt honom länge så tror inte det. 
Svar på tråden Jag tror fortfarande att detta är en dröm......