• Anonym (Orolig)

Nån som blödit med klumpar och haft normal graviditet?

Ja, som rubriken lyder. Jag har läst några såna historier men aldrig pratat med nån som varit med om det. Snälla dela med er av era erfarenheter. Nån som blödit rött blod med små mörka klumpar i utan att det betytt något illa? Jag får ingen klarhet j det 

• Svar på tråden Nån som blödit med klumpar och haft normal graviditet?
  • Anonym (Flipper)

Jag blödde tidigt i graviditeten (IVF) med stora blodklumpar. Det pågick ganska länge men sen var det en totalt okomplicerad graviditet. Såklart trodde jag i början att det blivit missfall men ultraljudet visade på en graviditet ändå. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Flipper) skrev 2025-02-24 20:51:47 följande:

Jag blödde tidigt i graviditeten (IVF) med stora blodklumpar. Det pågick ganska länge men sen var det en totalt okomplicerad graviditet. Såklart trodde jag i början att det blivit missfall men ultraljudet visade på en graviditet ändå. 

I vilken vecka gjorde du ultraljud?
  • Anonym (Flipper)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-02-24 21:00:29 följande:
    I vilken vecka gjorde du ultraljud?
    Oj jag minns faktiskt inte, men det var tidigt, v4 kanske. Eftersom det var ivf så gjorde ju kontroller lite mer frekvent/tidigt än vid en "normalt" uppkommen graviditet. Sen fortsatte blödningarna efter det men inte så kraftigt som tidigare.
  • Anonym (Japp)

Ja jag blödde med klumpar tidigt i min graviditet. Var helt övertygad om missfall men på alla ultraljud har det allti sett bra ut. Blödde med klumpar fram till vecka 16 ungefär 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Japp) skrev 2025-02-24 22:14:05 följande:

Ja jag blödde med klumpar tidigt i min graviditet. Var helt övertygad om missfall men på alla ultraljud har det allti sett bra ut. Blödde med klumpar fram till vecka 16 ungefär 

När gjorde du ultraljud? 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-02-24 22:19:33 följande:
    När gjorde du ultraljud? 

Första ultraljudet gjordes i vecka 4. Sen efter det vecka 7, 9, 11 och 13. 

Svar på tråden Nån som blödit med klumpar och haft normal graviditet?