• Anonym (Undrande)

Räkna ut CD1 efter missfall

Hej!

Jag undrar hur jag ska räkna ut första cykeldagen efter mitt missfall. Är det första dagen jag börjar blöda eller är det den dag då jag fick cytotec för att få ut rester som kroppen inte fick ut själv pga stängd livmoderhals. Det skiljer 4 dagar mellan tillfällena så vill veta vilken dag jag ska räkna som CD1 för att kunna vara förberedd på en eventuell ägglossning. Jag slutade blöda några dagar efter cytoteckuren och har idag negativa gravtester.

Vilken är CD1? Antingen 6/2 eller 10/2?

Tack snälla för er hjälp.

• Svar på tråden Räkna ut CD1 efter missfall
  • Anonym (Hanna)

Mitt missfall var väldigt tydligt även om jag blödde innan för det kom ut en klump stor som ett plommon. För mig stämde det ganska bra att det var dag 1, för fick ägglossning 17 dagar senare (brukar ha ägglossning dag 17-19). 

Svårt att säga i ditt fall.. du får nog prova dig fram med ägglossningstester och sen utgå från det. 

• Anonym (Q)

Du kan inte räkna med att få ägglossning när du brukar. Det kan ta flera veckor eller månader för kroppen att återgå till regelbundna cykler igen. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-25 10:46:30 följande:

Du kan inte räkna med att få ägglossning när du brukar. Det kan ta flera veckor eller månader för kroppen att återgå till regelbundna cykler igen. 

Så är det säkert! Vill bara veta starten på ny menscykel och försöka blicka framåt.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-02-25 10:30:06 följande:

Mitt missfall var väldigt tydligt även om jag blödde innan för det kom ut en klump stor som ett plommon. För mig stämde det ganska bra att det var dag 1, för fick ägglossning 17 dagar senare (brukar ha ägglossning dag 17-19). 

Svårt att säga i ditt fall.. du får nog prova dig fram med ägglossningstester och sen utgå från det. 

Hej och tack för svar. Beklagar ditt missfall.

Jag har haft klumpar i omgångar under dessa dagar (tors-ons) så svårt att veta vilken dag som skulle innebära starten på en ny cykel liksom. 

Jag både tempar och testar med ältest. Tempen är helt holabaloola men testerna är negativa så antar att det inte är på G på ett bra tag framöver. Ska på återbesök med ultraljud imorgon så då får vi väl se om jag har någon ägglossning på G alls

Räknar jag från första blödningsdagen är jag idag på CD20. Brukar få äl CD16-18 så då är den klart sen. Räknar jag från dagen då jag fick Cytotec är jag på CD16 och skulle kunna invänta äl ännu utan att den är sen. Oh well vi får väl se. 

Så skönt att din ägglossning kom tillbaka så tätt inpå! Tack för ditt svar!
Svar på tråden Räkna ut CD1 efter missfall