Svärmor som är expert på allt
Har en svärmor som har åsikter om att vi gör med vårt barn detta har börjat få mig att gå på nerverna.
Vi har som föräldrar valt att inte introducer söt saker så som kakor, bullar och tårta förrän sonen är 4-5 år. Sonen fyller år snart 1år och hon var så ledsen och tycker att vi inte är snälla föräldrar som inte ger sonen tårta på hans 1års dag.
Hon har åsikter om att han behöver sova i eget rum istället för med oss i rumme. Hon tycker han kan få pommes under tiden han väntar på sin mat. Hon tycker.. hon tycker.. Hon är gränslös i vad hon tycker vi borde göra hela tiden.
Hon tycker det dags att vi lär sonen att han ska ta ett ?nej?.
Detta har pågått i 1 års tid snart.
Hon är en hemsk individ ibland. Som när hon påstod att hon hade googlat att det eventuellt kunde vara så att min son hade autism hon hade googlat ?varför viftar bebisen med händerna?
Förstå samtalet hon hade med mig och jag som försa gångs mamma får höra allt detta? ibland vet jag inte. Har sagt ifrån o då tycker hon det bra. Men ändå fortsätter hon som inget har hänt.
vill mest ventilera om detta.
Har börjat med att inte berätta så mycket utan vara kort och ytlig i konversationer. Har sagt till min man att jag inte vill att vi dela med oss om hur vi har de eller hur vi ska göra osv med vår son.