• Anonym (Blikvittmeddetta)

Ni som haft kroniska svamp besvär!!

Har läst en del trådar här på fl om många som har/haft kronisk underlivs svamp. Men har aldrig hittat en tråd där personen blivit kvitt med svampen?

Har nu haft svamp i underlivet i 1 års tid och jag blir inte av med den!

Har testat allt känns det som, alla råd om att: lufta, sova naken, luftiga byxor, inte tvätta med tvål, socker förbud, tvätta med olja, bomullstrosor, mjölksyrebakterier, kosttillskott för svamp: oregano, candida te, kokosolja osv. Listan är lång.

Har fått ta flucozanol i omgångar (som mest 3 tabletter under en kur). Har använt svamp krämer, canesten och pervaryl + vagiatorer och slemhinnorna klarar inte av det och krämerna hjälper inte. 

Så startar denna tråd om ni som har/haft kronisk underlivs svamp, vad hjälpte er??
    Förvann det någonsin helt eller har ni fortfarande besvär??

• Svar på tråden Ni som haft kroniska svamp besvär!!

Ingen?

• Mandel

Jag blev bra när jag skilde mig...

Så i mitt fall var det troligen x-maken som orsakade det av någon anledning. Inte haft samma problem med någon annan sexpartner efter det.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Mandel skrev 2025-02-27 09:58:18 följande:

Jag blev bra när jag skilde mig...

Så i mitt fall var det troligen x-maken som orsakade det av någon anledning. Inte haft samma problem med någon annan sexpartner efter det.

Hur länge besvarades du med svamp? 
    Behövdes ingen behandling alls?
  • Mandel
    Anonym (Blikvittmeddetta) skrev 2025-02-27 16:32:45 följande:
    Hur länge besvarades du med svamp? 
    Behövdes ingen behandling alls?
    Jag behandlade under äktenskapet, men det kom alltid tillbaka, men efteråt när jag behandlade så har det inte kommit tillbaka!
    Mandel skrev 2025-02-28 08:08:08 följande:
    Jag behandlade under äktenskapet, men det kom alltid tillbaka, men efteråt när jag behandlade så har det inte kommit tillbaka!
    Vad intressant, vad skönt att besvären för dig försvann!

Har en partner som jag älskar väldigt mycket och vill aldrig göra slut pga av detta :( 
  • Mandel
    Anonym (Blikvittmeddetta) skrev 2025-02-28 08:26:07 följande:
    Vad intressant, vad skönt att besvären för dig försvann!

Har en partner som jag älskar väldigt mycket och vill aldrig göra slut pga av detta :( 

Man kanske får köra en kur båda två och sedan vara noga med luftiga underkläder och tvätta av efter sex osv och se om det ger med sig.

• Anonym (Mums)

Det enda gången jag har haft återkommande var när jag var med en kille som efter varje gång vi hade sex fick jag svamp eller svampliknande symptom. 

Mandel skrev 2025-02-28 10:35:29 följande:

Man kanske får köra en kur båda två och sedan vara noga med luftiga underkläder och tvätta av efter sex osv och se om det ger med sig.

Har tänkt tanken att be han kolla upp sig. Tyckt det varit så konstigt att jag haft besvär så länge men inte han? 

Har pratat om detta med gynekologer, men alla sagt att killen inte ska behandlas då när min svamp försvinner kommer då hans försvinna, så har efter det aldrig tänkt på det. Men efter så mycket besvär tror jag gynekologerna har fel och att man alltid bör partner behandlas samtidigt.
    Anonym (Mums) skrev 2025-02-28 22:18:14 följande:

Det enda gången jag har haft återkommande var när jag var med en kille som efter varje gång vi hade sex fick jag svamp eller svampliknande symptom. 

Var det alltid så från början? Fick du någon behandling?

Har varit tillsammans med min partner i 3år och fått besvär med svamp senaste året. 
  • Anonym (Mums)
    Anonym (Blikvittmeddetta) skrev 2025-02-28 22:46:12 följande:
    Var det alltid så från början? Fick du någon behandling?

Har varit tillsammans med min partner i 3år och fått besvär med svamp senaste året. 
    Vi hade bara sex 4 ggr Med veckors mellanrum. Jag fick behandling en gång när det inte gick över och jag trodde då det var en könssjukdom. Men det var det inte utan svamp. Men efter varje gång så kände jag att floran blev helt knasig och jag kliade sved och var torr och hemsk efteråt. 
    Anonym (Mums) skrev 2025-02-28 23:01:24 följande:
    Vi hade bara sex 4 ggr Med veckors mellanrum. Jag fick behandling en gång när det inte gick över och jag trodde då det var en könssjukdom. Men det var det inte utan svamp. Men efter varje gång så kände jag att floran blev helt knasig och jag kliade sved och var torr och hemsk efteråt. 
    Tack för svar, ska ta upp det med killen så han kanske ska behandla sig 
Svar på tråden Ni som haft kroniska svamp besvär!!