Är du en av de få som faktiskt är oersättlig? Testa dig själv här.
Är du en av de få som faktiskt är oersättlig? Testa dig själv här.
Jag har funderat mycket på vad som egentligen kännetecknar äkta storhet. Är det den som högljutt basunerar ut sina bedrifter, eller den som låter sina handlingar tala för sig själva?
Jag har märkt att vissa människor har en nästan magnetisk dragningskraft, inte för att de skriker högst om sina prestationer, utan för att de utstrålar en självklar trygghet i sig själva. De behöver inte tävla om uppmärksamhet, de kräver inte respekt, de får den naturligt.
Sedan finns det en annan typ av människor. De som ständigt pratar om sin egen storhet, sina framgångar, sin unika betydelse. De som aldrig kan ta ett steg tillbaka utan att känna sig överflödiga. De som tror att de är oersättliga, när sanningen är att världen klarar sig precis lika bra utan dem.
Det fick mig att reflektera över några grundläggande sanningar....
Det är fascinerande hur vissa är övertygade om att de är oersättliga, när världen klarar sig precis lika bra utan dem.
Verklig intelligens brukar tala för sig själv, det är märkligt när folk måste påpeka sin egen briljans hela tiden.
Respekt är något man förtjänar genom sitt beteende, inte något man kan kräva på ren vilja.
Det är märkligt hur vissa alltid tror att deras framgångar är större och viktigare än alla andras.
Jag tycker det är imponerande när folk inte behöver utnyttja andra för att känna sig viktiga.
Jag har märkt att de mest trygga människorna jag mött oftast är de som lyssnar mest och talar minst om sig själva.
Jag beundrar människor som har en stabil självkänsla och inte är beroende av andras beundran för att må bra.
Det är konstigt hur vissa verkar bli otroligt upprörda så fort ingen beundrar deras senaste bedrift.
Det är intressant hur vissa alltid försöker få andra att se upp till dem, istället för att bara låta sina handlingar tala.
Jag respekterar människor som är genuina och inte behöver spela en roll för att känna sig uppskattade.
Men här är den verkliga frågan....
Hur reagerade du när du läste detta?
Om du tog något av dessa citat personligt, visar det bara att du är fast i en illusion om din egen storhet, något du verkligen borde börja arbeta med.
Om inte så har du en bra självkänsla.