• Anonym (Orolig)

Uvi och felaktig gravid?

har nyligen haft uvi såpass att jag kissade blod den 13e och fick jätte ont i magen och ryggen, varit på vc och ätit antibiotika. Dagen efter kurens slut började jag bli väldigt kissnödig igen och det är jag än idag. Mensen är beräknad till idag men ingen mens eller mensvärk och för att utesluta graviditet gjorde jag ett test idag som visar gravid på skärmen. Googlade lite och läste att uvi kan visa felaktig att man är gravid när Man har uvi. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. någon Som varit med om liknande? Ska man uppsöka läkaren igen eller Avvakta? Känner mig helt tom i huvudet just nu

• Svar på tråden Uvi och felaktig gravid?
  • Anonym (qwerty)

Vänta en vecka, ta ett nytt test. Ingen idé att kontkta läkare

• Cereal Killer

Nej, det visar inte fel för att du har UVI. Du är gravid. Kvarstår UVI-symptomen så kontakta läkare. 

• Cereal Killer
    Cereal Killer skrev 2025-02-26 22:10:32 följande:

Nej, det visar inte fel för att du har UVI. Du är gravid. Kvarstår UVI-symptomen så kontakta läkare. 

Ser att någon tryckt tummen ned. Vill förtydliga att det jag skrev är objektiva fakta, inte min personliga åsikt.

Ett graviditetstest visar inte falskt positivt för att man har bakterier eller leukocyter i urinen (gjorde det det skulle antagligen 30% av alla gravtest vara falskt positiva).

Och TS verkar ha haft en rejäl infektion med synligt blod och ryggsmärta och då är det lämpligt att man söker igen om besvären återkommer efter avslutad behandling. 

Svar på tråden Uvi och felaktig gravid?