Hur ska jag göra med helgen? Vänner/killen, vill inte såra någon.
Hej! Jag är 29 år fyllda och är en ung kvinna som är aktiv, glad och pigg för det mesta. Har fina vänner, familj och träffar även en man sen en tid tillbaka.
Till kommande helg har jag och mina 3 nära tjejkompisar bestämt sen ca 5 veckor tillbaka att vi ska äta middag och bo över hos min ena väns mamma 1 natt ute på landet där mamman bor med sin sambo.
Mamman och hennes sambo är runt 60 års åldern. Dom bor fint och jag har vart där ihop med min tjejkompis i omgångar tidigare. Vi har då bastat, lagat mat och myst och umgåtts allihopa. Precis som tanken är att vi ska göra till kommande helg på lördag också. Till saken tillhör att jag var där i huset en hel del i somras på tu man hand med min tjejkompis då. Det blev så bara för där hade vi tillgång till pool, trådgård osv när vi ville sola etc. Vi var där så pass mycket att min kompis mamma nästan tillslut kändes som en svärmor som man var på besök hos, på både gott och ont. Kanske inte riktigt så jag såg delar av min sommar att se ut att hänga ute hos sin kompis mamma på 60 år när man själv är närmare 30 men så blev det.
Nu när detta bokades igen för ca 1
månad sen att vi ska ut dit till kommande helg med lite 2 tjejkompisar till så var väl inte jag den som jublade inombords för jag känner att jag kan det stället där dom bor nu och jag vill egentligen kanske inte prioritera min lediga helg till att umgås med hennes mamma & sambo igen, för det blir automatiskt så att man sitter ihop klistrade där ute. Men nu till mitt dilemma:
Mannen jag träffar och gjort ett bra tag nu, ja vi är exklusiva, har bokat en spa-upplevelse i en storstad och vill ta med mig på. Vi har inte träffats han och jag på ca 3 veckor av praktiska skäl och där innan så har jag väl nämnt för honom att jag gärna vill att vi besöker detta hotellet samt att jag tyckt tidigare att han kan ge lite mer förslag på saker att hitta på, då jag kanske vart mer drivande. Men nu äntligen så är han mer initiativtagande och ville överraska mig med detta, och jag vill SÅÅÅ gärna åka med honom dit på lördag och bli uppvaktad. Hellre än att sitta i ett kök med min kompis mamma & mammans sambo på 60 år och prata om deras minnen, arbetsdagar och planer för huset etc.
Visst mannen jag träffar kunde stämt av om detta passade denna helgen men jag har fått för mig att jag tidigare sagt ja till denna helg utan att dubbelkolla så nu är jag dubbelbokad. Och nej jag kan INTE säga till mina tjejkompisar att jag inte hänger med pga jag ska vara med honom från ingenstans på spa i en annan stad 25 mil bort. Jag måste isåfall dra en vit lögn och säga att jag blivit sjuk eller liknande.
Jag menar, dom överlever ju utan mig. Jag har vart där så det räcker och blir över ute hos hennes mamma samt att jag och dessa tjejer ses typ redan 2-3 gånger i veckan och hör var-varannan dag.
Medan denna mannen och jag inte har setts på veckor, vi tycker mycket om varandra och jag vill ta tillvara på varenda stund med honom när vi har möjlighet för det är inte alltid det är lätt att få till med dom jobben vi har.
Är det så hemskt utav mig att säga att man är sjuk till sina tjejkompisar?
Jag är liksom 29 och är mån om alla relationer men den här relationen till mannen känner jag att det krävs att vattna mer just nu än mina tjejkompisar och hennes mamma.