• Anonym (Kille)

Är hon intresserad eller inte?

Jag har en kvinnlig kollega som beter sig jättemärkligt. Hon är 13 år yngre än mig och visar intresse men samtidigt inte. Supersnygg, jag är 41 år hon är 28.

Hon lägger kommentarer som att det är för att du är så snygg, ser att hon tittar när hon tror att jag inte ser, kommer in på mitt kontor för att visa saker eller bara prata, bjuder med mig på luncher men med även andra kollegor, vi gick på promenad under en lunch själva för hon ville, kan bete sig lite nervös ibland, skojar och skrämmer mig, ber om råd både gällande inredning till skor mm, blir glad när hon ser mig, hämtar jag kaffe kommer hon ofta dit med om hon ser att jag går förbi, kan ta i mig, lutar sig in mot mig när hon visar något så att vi nuddar varandra.Kan fortsätta.

Vi kan prata om allt, killar tjejer, relationer osv.Jag fråga nyfiket om jag hade fått bjuda ut henne på en dejt om jag hade varit yngre bara för att se en reaktion och vad hon skulle svara. Svaret blev, nej jag tror inte det faktiskt.Du är inte min riktigt min typ. Jag känner att det sprakar mellan oss men kan inte förstå detta. Vi skriver med varandra på fritiden men då är hon mer kall men alltid tvärtom på jobbet.

Hon ger så mixade vibbar att jag inte vågar fråga om vi ska ses och hänga en kväll för får jag ett n j kommer jag framstå som en idiot eftersom att hon sagt att jag inte riktigt är hennes typ.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?
  • Anonym (HG)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-28 14:53:03 följande:

Jag har respekt för vad hon sagt, idag kom det ännu en sak som gör att man undrar ändå.Nu har jag tagit mig mod till att fråga om vi ska gå på dejt? Jag blev paff och hann inte säga något innan hon lade till, jag bara skoja.

Låter som att hon driver med dig. Hon märker väl att du är sjukt sugen.
  • Anonym (Kille)

Det kan absolut va så att hon driver med mig och gillar uppmärksamheten bara men jag är inte säker. Märkligt beteende hur som helst.

• Anonym (Kim)

Jamen vad vill du då? Är både du och hon singlar. Det är väl steg ett. Är du intresserad av henne på det sättet att du vill dejta henne? Hon vill tydligen inte dejta dig. Hon har dig som någon slags ofarlig testperson att smickra. Tråkigt beteende av henne. Men vet du vad? Du får prata med henne. Säg att du inte vill att hon håller på. Troligen blir hennes svar - vaddå, tål du inte skämt. Du får säga ifrån helt enkelt. Sedan får du sluta att tråna efter henne. Lägg av med kontakt på fritiden. Håll det strikt arbetsmässigt. Åldersskillnad och man bör inte hålla på med kollegor. Visa att du är den vuxna och mogna i situationen. 

• Anonym (Mölnlycke)
    Anonym (Kille) skrev 2025-03-02 10:34:45 följande:

Det kan absolut va så att hon driver med mig och gillar uppmärksamheten bara men jag är inte säker. Märkligt beteende hur som helst.

Du är inte hennes typ, sa hon. Utgå från det. Vill hon något annat får hon säga det. Vi män kan ibland feltolka signaler kvinnor skickar ut och jag har träffat ett par kvinnor som har betett sig som din kollega. Men deras avsikter var aldrig att inleda något. De ville bara vara trevliga. Tror jag i alla fall eftersom jag aldrig frågade. En sån fråga kan ju skada en vänskap och det ville jag inte riskera eftersom jag trivdes bra med dem.
  • Anonym (Kille)

Hon är fruktansvärt snygg men det stämmer säkert att jag är hennes testperson. Man blir bara så konfunderad över hennes sätt att va mot mig. Jag fick i detta nu när jag skriver frågan om jag ville åka och träna med henne på Fredag efter jobbet. 

• Anonym (Kim)

Det har ännu inte framkommit om ni är singlar båda två. Det är rätt viktigt i sammanhanget. 

• Anonym (Kille)

Jaa det är en viktig detalj 😬 Vi är båda singlar

• Just Precis

Jag vet inte om hon är intresserad, kanske lite på något plan, men vill du verkligen ha henne? Hon verkar vara en riiiiiiltig sopa! Nästan 30 år och håller på och bjuder ut dig och tar tillbaka det, mobbar på samma sätt som en mellanstadieunge.

Kul att hon är ashet, tråkigt att hon utnyttjar det och behandlar andra så respektlöst som dig. Ok, det kanske är sagt med någon slags värme eller flirtig underton som gör det mindre elakt, men hon verkar sjukt omogen med enormt bekräftelsebehov - är det det som du söker efter i en partner?

• Anonym (Kille)

Det är för stor åldersskillnad och vi är på olika platser i livet. Jag har barn som är i tonåren och hon har inga så någon partner skulle jag inte se henne som om hon var intresserad. Nu är hon nog inte det men hon är så jäkla het. Varför hon helt plötsligt vill träna ihop vet jag inte, vi umgås inte utanför arbetet.

• Anonym (Kim)

Well? En k-relation kanske? Inte så bra med samma arbetsplats men men. 

• Anonym (HG)
    Anonym (Kille) skrev 2025-03-05 21:07:46 följande:

Nu är hon nog inte det men hon är så jäkla het.

Förlåt, men det här låter så oerhört patetiskt. Hon kan behandla dig lite hur som helst, för hon är ju så jäkla het?
  • Anonym (Kille)

Bortsett från den gången när hon fråga om vi skulle gå på dejt men sen vände och sa att hon skoja så är hon  trevlig. Hon är säkert inte intresserad av mig mer än som kollega/vän.

Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?