• Melerad ögonfärg

Läste nyligen att kvinnor väljer ny manlig partner efter pung, läs plånbok.

Kvinnor väljer tydligen män efter deras inkomst och utbildning. De väljer numera oftare en partner med en högre inkomst eller på samma nivå. Det samma gäller för utbildning och anställning. Stämmer det? Eller är det bara en brist på kvinnliga rörmokare? Hur skulle ni välja OM ni skulle behöva välja partner idag vad väger då tyngst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läste nyligen att kvinnor väljer ny manlig partner efter pung, läs plånbok.
  • Anonym (Fyra)

Inget nytt under solen.

Men det innebär inte att kvinnor bara väljer efter inkomst, status och utbildning. Precis som att män inte bara väljer efter utseende hos kvinnor. Men dessa aspekter spelar ändå stor roll för respektive kön.

• Anonym (Rörmokare)

Nu vill jag bara påpeka att hantverkare ofta har en god ekonomi?

• Anonym (Kronofogdekundens fru)

Trams. Dessutom är frågan och svarsalternativen svåra att förstå. Ska jag svara om jag söker en man/kvinna eller om jag själv är man/kvinna?

Det här luktar tyvärr ännu en Gnälltråd För Singelmän. Är det tråd nummer 359 132 på ämnet? Jag vet att jag talar för döva öron, men jag gör det ändå:

Även män som är lågutbildade, fattiga, korta, flintskalliga och har penis under 25 cm slak hittar en partner!!!

• Anonym (Kaffekopp)
    Anonym (Kronofogdekundens fru) skrev 2025-03-01 11:40:39 följande:

Trams. Dessutom är frågan och svarsalternativen svåra att förstå. Ska jag svara om jag söker en man/kvinna eller om jag själv är man/kvinna?

Det här luktar tyvärr ännu en Gnälltråd För Singelmän. Är det tråd nummer 359 132 på ämnet? Jag vet att jag talar för döva öron, men jag gör det ändå:

Även män som är lågutbildade, fattiga, korta, flintskalliga och har penis under 25 cm slak hittar en partner!!!

Japp ditt dövöra har nog spelat dig ett spratt! Påståendet kommer från en artikel i DN, jag såg den me. Det är inget nytt, men tydligen väljer kvinnor i större utsträckning än förr rikare män med högre eller lika utbildning. Tolkar svarsalternativen som, ditt kön och vad du skulle välja. Men helt tydligt var det ju inte. Hoppas även du får ligga! Kram
  • Anonym (Meeen)

Så kvinnor väljer, männen står tjänstvilligt på led för kvinnor att plocka?

så fungerar det inte. Det är däremot inte osannolikt att en man som är driven, ambitiös och omtyckt (attraktiv) har högre lön, en man med stadig inkomst kan dessutom erbjuda en kvinna trygghet.

• Anonym (Superellips)

Allt annat lika (utseende, IQ, hygien, allmän hyfs) så väljer man väl förmodligen en man som har råd att resa och investera före en som är utan jobb och inte har plan på att skaffa ett, är inte det ganska rimligt?

Det jag inte fattar är män som blir skrämda av intelligenta kvinnor som har hygglig lön. Gud vad hemskt det vore att få smarta barn och att frugan kan betala räkningarna om han blir av med jobbet- stackare!

• Mayjel

Aha. Det måste vara därför som man bara ser välbärgade par överallt 🙄

• Anonym (Jane)

Med tanke på att många män tjänar mer än kvinnor så är det inte så konstigt. Finns inte tillräckligt med kvinnor som kan dejta män som tjänar mindre än de själva.

• Anonym (Superellips)
    Anonym (Jane) skrev 2025-04-12 19:22:47 följande:

Med tanke på att många män tjänar mer än kvinnor så är det inte så konstigt. Finns inte tillräckligt med kvinnor som kan dejta män som tjänar mindre än de själva.

Det är också lite sanning i det.

Ge alla kvinnor i vården högre löner så är ju problemet löst - eller hur? Flört
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Superellips) skrev 2025-04-12 19:26:53 följande:
    Det är också lite sanning i det.

Ge alla kvinnor i vården högre löner så är ju problemet löst - eller hur? Flört
    Lär inte hända. Män vill inte betala mer i skatt. 
  • Anonym (K)

Viktigast är att man hittar en människa som äger ett bra hjärta med jobb som har inkomst som han kan klara av sig med utan någon problem.

Men vi människor är inte lika på alla sätt, så det finns en del kvinnor som vill ha rika män när de själva har låg inkomst.

Samma sak för män också ibland , de träffar en kvinna som har högre inkomst som de själva inte har.

• Postman

Nej jag är inte så fixerad vid inkomst eller utbildning men visst underlättar det om hon tjänar bra och har ett okey jobb. 

• Anonym (Kl)

Några kvinnor väger säkert in mannens plånbok vid val av partner medan andra inte gör det.

• Anonym (Superellips)
    Anonym (Kl) skrev 2025-04-12 20:09:36 följande:

Några kvinnor väger säkert in mannens plånbok vid val av partner medan andra inte gör det.

Jag tänker att vissa kvinnor väger in det för att de själva inte kan dra hem pengar, och de kvinnor som kan det vill ha någon som har hyfsat samma ambitionsnivå.
  • Anonym (00)
    Anonym (Superellips) skrev 2025-04-12 21:04:39 följande:
    Jag tänker att vissa kvinnor väger in det för att de själva inte kan dra hem pengar, och de kvinnor som kan det vill ha någon som har hyfsat samma ambitionsnivå.
    Ambition sitter verkligen inte bara i lön.
  • Anonym (Personlighet)
    Anonym (Kronofogdekundens fru) skrev 2025-03-01 11:40:39 följande:

Många män, särskilt på FL, skulle behöva läsa på om var ordet personlighet innebär och hur man skapar sig en sådan, samt ligger det bara en googling bort att ta reda på vad som allmänt är attraktivt och tilldragande för en kvinna.
  • Anonym (Superellips)
    Anonym (00) skrev 2025-04-28 08:35:58 följande:
    Ambition sitter verkligen inte bara i lön.
    Sant, men det finns mer korrelation mellan ambition och att ha en hög lön än att inte ha det.

Om man inte alls värderar pengar finns väl ingen anledning att söka en partner som har en massa pengar heller, eller hur?

Då man man bara leva lyckliga i en trailer nånstans med lite gerillaodling eller så.
  • Anonym (Art hon kan försörja sig själv)

För mig är det viktigt att hon kan försörja sig själv. Hon behöver inte göra det men jag vill att kapaciteten finns. Jag stannade alldeles för länge i min förra relation av den anledningen. " Det kommer inte gå bra för henne om jag lämnar". Vill inte ha den känslan och det ansvaret igen.

Svar på tråden Läste nyligen att kvinnor väljer ny manlig partner efter pung, läs plånbok.